W tym roku zamierzamy otworzyć kilkanaście nowych salonów prasowych. Nagradzamy naszych franczyzobiorców za realizację standardów sieci oraz terminowe płatności. Nagrodami są redukcje opłaty franczyzowej miesięcznej do 1 zł w okresie nawet 6 miesięcy – mówi w rozmowie z nami Tomasz Pitak, dyrektor operacyjny spółki EUROKIOSK.
Jaki był ubiegły rok dla sieci EURO-SALON Prasowy?
W 2014 roku skupiliśmy się na wzmacnianiu pozycji naszych salonów w zachodniej i północnej części kraju. Naszą sztandarową inwestycją była budowa salonu prasowego połączonego z kawiarnią Eurocafe w Galeri MM w Poznaniu, który wyznacza nowy standard ekspozycji i jakości obsługi dla nowych realizacji.
Polecamy: Myślisz o saloniku prasowym? Ruszaj na osiedla mieszkaniowe
Przedstawicieli jakich branż jest najwięcej wśród franczyzobiorców?
Profil franczyzobiorcy sieci jest bardzo zróżnicowany, są to osoby z bardzo różnym wykształceniem i doświadczeniem zawodowym. Prowadzenie salonu prasowego jest na tyle nieskomplikowane, że po odpowiednim przeszkoleniu w centrali sieci rozpoczęcie działalności jest możliwe w ciągu nawet dwóch tygodni od podpisania umowy. Nasze punkty bardzo często prowadzone są jako pierwszy biznes rodzinny, w tym jako uzupełniające źródło dochodu w stosunku do pracy zawodowej jednego z małżonków.
W jakich regionach i lokalizacjach chcielibyście wzmocnić swoją obecność?
Naszym celem w roku 2015 jest stałe umacnianie pozycji sieci w Polsce zachodniej, w tym szczególnie na północy kraju. Staramy się równocześnie różnicować ofertę salonów prasowych, dopasowując ją do nowych trendów zakupowych, takich jak e-papierosy, czy płatności rachunków.
Jakie zachęty zostały przewidziane dla nowych kandydatów na franczyzobiorców?
Prowadząc rozmowy o wejściu do sieci staramy się być elastyczni, jeśli chodzi o warunki współpracy w konkretnej lokalizacji. Dotyczy to zarówno wysokości opłaty licencyjnej, jak i czynszu najmu lokalu, jeśli jest w dyspozycji EUROKIOSK. Realizujemy także program lojalnościowy „Liczymy na Twoje punkty”, którego założeniem jest nagradzanie franczyzobiorców za realizację standardów sieci oraz terminowe płatności. Nagrodami są redukcje opłaty franczyzowej miesięcznej do 1 zł w okresie nawet 6 miesięcy.
Rozmawiała Irina Nowochatko-Kowalczyk