Eurocash, jego spółka KDWT i Kolporter zawarły umowę inwestycyjną - Kolporter obejmie 25% + 1 udział w KDWT. Pakiet udziałów w KDWT zostanie objęty przez Kolportera w zamian za całość udziałów w nowoutworzonej spółce, do której Kolporter wniesie część przedsiębiorstwa zajmującą się dystrybucją FMCG (wyrobów tytoniowych, spożywczych, napojów).
Zgodę na to musi jeszcze wyrazić m.in. UOKIK oraz banki. W 2012 r. suma sprzedaży łączących się podmiotów wyniosła 4,6 mld zł.
- Umowa z Kolporterem pozwoli nam połączyć potencjał dwóch wiodących graczy na mocno rozdrobnionym i konkurencyjnym rynku dystrybucji wyrobów tytoniowych. Transakcja ta wpisuje się w naszą strategię, zakładającą konsolidację branży i umacnianie pozycji Grupy Eurocash jako lidera w hurtowej dystrybucji dóbr szybko rotujących oraz głównego partnera tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce - mówi Luis Amaral, prezes Eurocash. - Dzięki większej skali działalności, będziemy mogli zapewnić naszym klientom jeszcze bardziej efektywną i kompleksową obsługę - dodaje.
- Dla Kolportera umowa inwestycyjna z Eurocash i KDWT nie oznacza wyjścia z tego biznesu, a możliwość uczestniczenia w tworzeniu niekwestionowanego lidera na rynku dystrybucji wyrobów tytoniowych i innych produktów impulsowych - mówi Krzysztof Klicki, twórca, prezes i główny udziałowiec Kolportera. - Skorzystają na tym zarówno strony transakcji, jak i nasi partnerzy handlowi - dodaje szef Kolportera.
KDWT, należący do Eurocash, oferuje m.in. papierosy i wyroby tytoniowe, kawy, herbaty, słodycze, baterie, karty telefoniczne oraz leki OCT (dostępne bez recepty). KDWT ma ponad 140 filii, z których wiele zlokalizowanych jest bezpośrednio przy hurtowniach Eurocash Cash&Carry, oraz 2 centra dystrybucyjne. W 2012 r. sprzedaż KDWT do klientów zewnętrznych sięgnęła 2,6 mld zł.
Kolporter, w ramach Departamentu Dystrybucji FMCG, zapewnia kompleksową obsługę indywidualnych punktów sprzedaży i sieci handlowych na terenie całego kraju. W jego ofercie znajdują się m.in. wyroby tytoniowe, karty telefoniczne, bilety, impulsowe artykuły spożywcze, baterie i leki OTC. Dysponuje także szeroką ofertą produktów pod markami własnymi (słodyczy, napojów energetycznych i izotonicznych oraz produktów spożywczych). W 2012 r. łączna sprzedaż Departamentu Dystrybucji FMCG Kolportera wyniosła 2,0 mld zł.