Eurocash zamyka sklepy Delikatesy Centrum i Duży Ben

Data dodania: 19 maja 2025
Kategoria:
Foto: Grupa Eurocash

W pierwszym kwartale tego oku Grupa Eurocash poniosła 8 mln zł niepowtarzalnych kosztów związanych z zamknięciem 59 sklepów w Delikatesach Centrum i Dużym Benie.

Jednocześnie w pierwszym kwartale 2025 r. spółka wypracowała 6,9 mld zł przychodów, co oznacza 7,6% spadku w porównaniu do analogicznego okresu 2024 r. Zysk EBITDA wyniósł 121 mln zł, przy zachowaniu rentowności EBITDA na poziomie 1,8%, natomiast strata netto była o 0,2% mniejsza niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i wyniosła 87 mln zł.

Pierwszy kwartał był zgodny z naszymi przewidywaniami. Na przychody i wyniki wpłynęło przesunięcie świąt wielkanocnych na drugi kwartał oraz podwyżka akcyzy na alkohol i papierosy, która spowodowała przełożenie zakupu tych towarów odpowiednio na poprzedni i następny kwartał. Podniesienie wysokości płacy minimalnej o 9% miało również przełożenie na stronę kosztową. Mimo to wynik i nasze udziały w rynku zostały utrzymane na  zbliżonym poziomie do  pierwszego kwartału 2024 r. – ocenia Piotr Nowjalis, członek zarządu i CFO Grupy Eurocash.

Perspektywa jednego kwartału jest zbyt krótka, żeby ocenić stan rynku. Znacznie lepiej będą to obrazowały wyniki za półrocze. Pierwsze sygnały mamy pozytywne. Cały rok powinien przynieść poprawę rentowności, wynikającą z dobrego przygotowania organizacyjnego oraz utrzymywania dyscypliny kosztowej. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami będziemy również zamykać sklepy własne nierokujące poprawy, prowadzone w ramach sieci Delikatesy Centrum i Duży Ben. Jednorazowe koszty zamknięć nierentownych placówek wyniosły blisko 8 mln zł w 1 kw. b.r. – mówi Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

Wzmacnianie efektywności biznesu Grupy to m.in. nowa strategia rozwoju sieci partnerskich ABC, Groszek i Euro Sklep działających pod marką parasolową „Moje Sklepy”. W modernizację 4 tys. sklepów do końca 2025 r., rozwój narzędzi digitalowych oraz działania promocyjne Grupa Eurocash inwestuje 40 mln zł.

W pierwszym kwartale włożyliśmy dużo wysiłku we wspieraniu franczyzobiorców i rozwijanie dedykowanych programów wzmacniających komunikację i działania marketingowe skierowane do konsumentów.  Pracujemy także nad nową strategią Frisco, która wzmocni efektywność tego segmentu i pozwoli na jeszcze szybsze zwiększenie udziałów w rynku – wylicza Paweł Surówka.

O skuteczności reżimu kosztowego świadczy obniżenie kosztów o 1,3% w porównaniu do pierwszego kwartału 2024 r. Dodatkowo Grupa poprawiła o sześć dni cykl konwersji gotówki.

Grupa Eurocash w 2025 r. świętuje 30 lat działalności. Choć zaczynała z kilkoma hurtowniami cash & carry w portfolio, dziś jest liderem hurtu FMCG z niemal 30% udziałami w rynku, numerem jeden w e-grocery i największym organizatorem franczyz i systemów partnerskich.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design