Gigant rynku hurtowego będzie prezentować wyniki w podziale na dwa segmenty – hurtu i detalu.
Jak podaje spółka celem tego podziału jest zwiększenie przejrzystości raportowania.
W segmencie detalicznym zaprezentowana zostanie sprzedaż Delikatesów Centrum - sprzedaż hurtowa do sklepów franczyzowych z uwzględnieniem sprzedaży „Projektu Świeże” do sieci Delikatesy Centrum, Delikatesów Centrum własnych – sprzedaż detaliczna spółek Firma Rogala, FHC-2, Madas oraz EKO Holding, Inmedio – sprzedaż detaliczna saloników prasowych Inmedio.
Z informacji zawartej w raporcie rocznym spółki wynika, że sprzedaż detaliczna towarów realizowana przez segment detaliczny w 2017 r. 2 153,19 mln zł w porównaniu do 934,74 mln w roku ubiegłym.
Z kolei, sprzedaż towarów realizowana przez segment „Projekty” w 2017 r. wyniosła 552,04 mln zł w porównaniu do 271,35 mln zł w roku ubiegłym, co było głównie związane z rozwojem dystrybucji produktów świeżych do sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum. Sprzedaż „Projektu Świeże” w 2017 r. wyniosła 488,64 mln zł w porównaniu do 234,36 mln zł w roku poprzednim.
Spółka poinformowała także, że w ub.r. segment detaliczny stanowił blisko 19%, podczas gdy segment hurtowy odpowiedzialny był za 81% przychodów ze sprzedaży Grupy Eurocash.