Grupa Eurocash zawarła umowę przedwstępną nabycia 100 proc. udziałów w spółkach kontrolujących Mila S.A., właściciela sieci 188 supermarketów zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce.
Jak poinformował zarząd spółki Eurocash, Mila pozyska w ten sposób silnego strategicznego partnera rozwijającego działalność detaliczną. Transakcja zakupu Mila wpisuje się w strategię budowy ogólnopolskiej sieci supermarketów opartej zarówno na współpracy z partnerami prowadzącymi sklepy franczyzowe, jak i na prowadzeniu własnych placówek wspierających rozwój sieci w nowych regionach kraju.
Strategicznym celem Grupy Eurocash jest poprawa konkurencyjności polskich niezależnych sklepów detalicznych, które są głównymi klientami grupy.
Przejęcie sieci Mila uzależnione jest m.in. od pozytywnej decyzji UOKiK. Wartość transakcji została wyceniona na 350 mln zł.
Grupa Eurocash to największy hurtowy dystrybutor produktów FMCG w Polsce, z udziałami rynkowymi sięgającymi ponad 26 proc. Firma zarządza też siecią około 14 tys. sklepów franczyzowych i własnych działających m.in. pod markami Lewiatan, Eko, Delikatesy Centrum, ABC, Euro Sklep i Groszek.