Zawarta 17 września br. umowa inwestycyjna przewiduje, że po spełnieniu określonych warunków, w szczególności po uzyskaniu zgody UOKiK oraz banków, Eurocash obejmie co najmniej 25 proc. pakiet w Grupie Polbita-Interchem, kontrolowanej obecnie przez Resource Partners Holdings (RPH) – fundusz private equity. Grupa ta zajmuje się hurtową dystrybucją produktów drogeryjnych. Prowadzi ona również sprzedaż detaliczną w ramach sieci „Drogerie Natura” oraz „Drogerie Aster”. Transakcja będzie miała charakter bezgotówkowy – Eurocash obejmie mniejszościowy pakiet w Grupie Polbita-Interchem. W zamian wnosi aportem spółki Ambra i Drogerie Koliber, które trafiły do niego pod koniec 2011 r. w wyniku przejęcia Tradisu. Łączne obroty pro-forma tak powstałego podmiotu wynoszą około 900 mln zł. Zgodnie z umową z Resource Partners, Eurocash ma możliwość nabycia w przyszłości całości udziałów w Grupie Polbita-Interchem.
Umowa z Resource Partners pozwala nam stworzyć wspólnie silny podmiot w segmencie, w którym nasza pozycja nie była znacząca. Na razie staniemy się jego mniejszościowym udziałowcem, czerpiąc korzyści z umocnienia pozycji na rosnącym rynku dystrybucji chemii gospodarczej i kosmetyków oraz możliwości połączenia silnej marki „Drogerie Natura” z naszym know-how w obszarze franczyzowym – mówi Luis Amaral, prezes Eurocashu. Umowa ta wpisuje się w naszą strategię, zakładającą umacnianie pozycji Eurocashu jako lidera w hurtowej dystrybucji dóbr szybko rotujących (FMCG) oraz głównego partnera tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce – dodaje.
„Drogerie Koliber” to sieć franczyzowa, do której należą 82 sklepy. Ambra to dystrybutor chemii gospodarczej i kosmetyków z siedzibą w Czechowicach-Dziedzicach, główny dostawca do sieci Drogerie Koliber.
„Drogerie Natura” jest drugą po Rossmannie pod względem wielkości siecią na mocno rozdrobnionym krajowym rynku drogerii. Razem z siecią „Drogerie Aster” skupia łącznie około 400 sklepów.
Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. Po połączeniu z Grupą Tradis w ramach prowadzonych przez Grupę różnych formatów franczyzowych skupionych jest niemal 10 tys. niezależnych sklepów detalicznych.