Eurocash_hala_Komorniki
Zarząd Eurocashu zakłada, że w ciągu 2012 r. liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash & Carry zwiększy się o około 6-8 placówek, oraz wzrośnie liczba sklepów franczyzowych.
Delikatesy Centrum – sieć należąca do Eurocashu – do końca 2012 roku ma wzrosnąć o 100 placówek, jednakże liczba nowych otwarć będzie uzależniona od procesu integracji ze spółkami dystrybucyjnymi przejmowanymi od Emperii. W segmencie aktywnej dystrybucji KDWT będzie kontynuować działania mające na celu wzrost sprzedaży artykułów impulsowych (spożywczych), co przyczyni się do wzrostu rentowności oraz poprawy dynamiki kapitału obrotowego.
W 2011 r. przeważającą formą detalicznej dystrybucji produktów FMCG był tradycyjny kanał dystrybucji, którego udział wynosił ok. 50 proc. Taka sytuacja jest korzystna dla Grupy Eurocash, dla której małe i średniej wielkości sklepy umiejscowione poza dużymi aglomeracjami stanowią najistotniejszą grupę klientów. Wzrost udziału nowoczesnej dystrybucji zredukuje potencjalny rynek, na którym działa Grupa Eurocash.
Jak szacuje Grupa, istnieje około 4000 jednostek działających na hurtowym rynku dystrybucji FMCG. Konsolidacja rynku, pojawianie się nowych, silnych podmiotów mogłyby mieć niekorzystny wpływ na poziom marż.