Euro-Salon: Biznes z inicjatywą

Autor: Redakcja
Data dodania: 25 kwietnia 2013
Kategoria:

Eurokiosk Sp. z o.o., rozwijająca sieć salonów prasowych, kawiarni i punktów gastronomicznych, stawia na franczyzę i samodzielność w prowadzeniu biznesu.

Większość z lokali spółki funkcjonuje na zasadzie franczyzy, a franczyzobiorcy mogą liczyć na wsparcie opiekuna w każdym momencie prowadzenia działalności. – Można powiedzieć, że opiekun franczyzowy spełnia cztery podstawowe funkcje: doradcy, pomocnika technicznego, łącznika między franczyzobiorcą a centralą firmy oraz kontrolera – mówi Wojciech Majak, koordynator ds. sieci EURO-SALON Prasowy.

Jedną z najważniejszych kwestii w przypadku prowadzenia salonu prasowego jest lokalizacja. Uważna analiza sytuacji i otoczenia pozwala dokonać optymalnego wyboru. Nie zawsze interesujący przedsiębiorcę profil działalności sprawdzi się bowiem w danym miejscu. – Prowadzenie salonu prasowego nie jest łatwe. Zgromadzenie kapitału, wybór optymalnej lokalizacji i rozpoczęcie działalności to dopiero początek. Efektywne wykorzystanie know-how franczyzodawcy wzbogacone własnymi pomysłami na biznes pozwala jednak wyróżnić się na wymagającym rynku – dodaje Wojciech Majak.

Firma Eurokiosk rozwija także gastronomiczny projekt franczyzowy – sieć kawiarni Eurocafe. Uruchomienie Eurocafe jest znacząco droższe niż Euro–Salonu. Może pochłonąć od 100 do 150 tys. zł. Do tego dochodzą koszty adaptacji lokalu (20-60 tys. zł) oraz opłata wstępna za przystąpienie do sieci (20-30 tys. zł). Opłata bieżąca (miesięczna) wynosi 5 proc. obrotu netto.
W przypadku salonu prasowego wartość inwestycji to minimum 30 tysięcy złotych, ewentualny remont nie powinien pochłonąć więcej niż 5 tys. zł. Opłata wstępna kształtuje się między 3,5 a 7 tysięcy złotych., a bieżąca miesięczna od 300 do 500 zł. W przypadku salonu pasowego Eurokiosk przekazuje do użytkowania kompletne wyposażenie meblowe oraz oznaczenie punktu, w Eurocafe franczyzobiorca jest inwestorem i właścicielem wyposażenia kawiarni.

Firma, poza posiadaniem środków na start oraz prowadzeniem działalności gospodarczej, nie stawia franczyzobiorcom dodatkowych wymagań. Wcześniejsze doświadczenie biznesowe nie jest konieczne. Kluczowe natomiast jest zrozumienie założeń stawianych w umowie franczyzowej, akceptacja standardów sieci oraz inicjatywa w prowadzeniu tego typu biznesu.

EUROKIOSK Sp. z o.o. zarządza siecią franczyzową, która obecna jest na rynku od 1997 r. Firma rozpoczynała działalność w Poznaniu, jednak dzięki konsekwentnie prowadzonej ekspansji zarządza obecnie ponad 150 punktami sprzedaży detalicznej na terenie zachodniej Polski. Wiodącą marką sieci jest EURO-SALON Prasowy, w port folio znajdują się także Eurokioski, kawiarnie Eurocafe oraz punkty gastronomiczne EURO-SNACK.

EURO-SALON Prasowy w bazie sieci

Adam Gieras

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram