Empik kończy ze sprzedażą gadżetów. Skupi się na swoim najważniejszym produkcie.
Nowa prezes sieci księgarni Empik Ewa Szmidt-Belcarz w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej” zaznacza, że najważniejszą kategorią dla sieci była i jest książka. W przyszłym roku na rynku zadebiutuje też zupełnie nowy format sklepów.
Jest to poważna inwestycja rozłożona na kilka lat. Wyjaśnia, że nowe lokalizacje będą otwierane już w nowym formacie. Gruntownej przebudowie zostanie poddanych 30 najważniejszych, istniejących salonów. Z kolei w pozostałych sklepach będą wdrażane najistotniejsze rozwiązania z punktu widzenia doświadczenia klienta.
Ewa Szmidt-Belcarz wypowiedziała także w temacie zmian asortymentowych. Mimo że kategoria lifestyle odpowiadała w ubiegłym roku jedynie za około 6% sprzedaży Empika, to duża ekspozycja produktów zwracała uwagę klientów i budziła mieszane odczucia.
Przyznała też, że u wielu nie zyskała akceptacji. Dlatego spółka podjęła decyzję o wygaszeniu tej kategorii. Okolicznościowe ozdoby, artykuły do dekoracji wnętrz itp., pojawiają się na półkach księgarni jedynie w okolicach Wielkanocy i Bożego Narodzenia.