Empik Media&Fashion liczy, że w 2009 roku przychody grupy wzrosną do 20 proc. i spółka utrzyma dotychczasowe poziomy marż. Jak zapowiedział na konferencji prasowej prezes spółki Maciej Dyjas, firma zamierza spowolnić tempo rozwoju i ograniczyć wydatki na inwestycje ( w 2009 roku Empik wyda 117,6 mln zł, w 2008 roku wydano 200 mln zł).
Jak poinformował Maciej Dyjas, firma spodziewa się wzrostu sprzedaży do 20 proc. W 2009 roku firma chce utrzymać rentowność w przedziale 8-10 proc. EBITDY, tak jak to było w poprzednich latach. Pracuje także nad ochroną marż brutto. W 2008 roku wydatki inwestycyjne na rozwój i modernizację sieci sprzedaży oraz infrastrukturę IT wyniosły 216,9 mln zł. Na koniec 2008 roku spółka miała 671 punktów sprzedaży: 472 zlokalizowanych w Polsce, 58 na Ukrainie, 91 w Rosji i Kazachstanie.
W 2009 roku grupa chce otworzyć 56-81 placówek: w Polsce 39-58 nowych placówek, w Rosji i Kazachstanie 11-15, na Ukrainie 6, a w Niemczech 1-2 sklepy Spiele Max. Jak zapewnił Dyjas, grupa ma wystarczające środki na finansowanie bieżącej działalności i planów rozwoju. Spółka chce także zmniejszyć zatrudnienie o około 15 proc.
Zysk netto grupy w 2008 roku wyniósł 120,8 mln zł. Zysk netto z podstawowej działalności wyniósł z kolei 90,7 mln zł. Przychody ze sprzedaży w 2008 roku wyniosły 2,32 mld zł, były o 46,2 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Agnieszka Grabuś, 28 lutego 2009 r.