Zakupu dokonała spółka zależna Emperii - Tradis, która przejęła 100 proc. udziałów w Drogeriach Koliber. Cena transakcji nie została ujawniona. Sieć powstała w 2000 roku z inicjatywy grupy niezależnych kupców, specjalizujących się w handlu kosmetykami i artykułami gospodarstwa domowego. Należą do niej 64 placówki na terenie woj. śląskiego, opolskiego i małopolskiego o łącznej powierzchni sprzedaży 3200 mkw.
Jak podaje Emperia, średnie roczne obroty brutto tej sieci to 51 mln zł, szacunki na rok 2010 przewidują jednak sprzedaż na poziomie 42 mln zł, co prawdopodobnie związane jest ze spadkiem przychodów notowanym od jakiegoś czasu przez małe sklepy drogeryjne, które nie wytrzymują konkurencji ze strony nowoczesnych sieci jak np. Rossmann.
Przypomnijmy, że Emperia do tej pory nie była zaangażowana w prowadzenie detalicznej działalności drogeryjnej. Jednak od 2009 r. wraz z przejęciem spółki Ambra, dystrybutora kosmtyków zajmowała się działalnością hurtową w tym segmencie. Ambra była głównym dostawcą m.in. właśnie Drogerii Koliber.
- Mamy ambitne plany rozwoju Grupy Dystrybucyjnej Tradis i konsekwentnie szukamy atrakcyjnych możliwości inwestycyjnych. Biorąc po uwagę stale poszerzaną ofertę chemiczno-kosmetyczną oraz wysoką jakość usług oferowanych przez Tradis na terenie całego kraju, z pełnym przekonaniem twierdzę, że jesteśmy dobrym partnerem dla polskich drogerii – powiedział Dariusz Kalinowski, członek zarządu Tradis.
Spółka planuje intensywny rozwój organiczny sieci Koliber oraz kolejne przejęcia zarówno na rynku drogerii, jak i sieci spożywczych.
Emperia nie jest pierwszą dużą grupą handlową z sektora FMCG, która zdecydowała się mocniej wejść w segment detaliczny w branży drogeryjnej. Przypomnijmy, że na podobny ruch na początku tego roku zdecydował się Eko Holding, właściciel Polskiej Grupy Drogeryjnej, która także jest jednym z największych w kraju dystrybutorów kosmetyków. Firma przejęła sieć Drogerii Aster, na bazie której buduje franczyzową sieć Jasmin.
Joanna Cabaj - Bonicka