Emperia przejęła sieć drogerii

Autor: Redakcja
Data dodania: 2 listopada 2010
Kategoria:
drogerie_koliber_logoTo 64 franczyzowe sklepy działające pod szyldem Koliber. Tym samym jedna z największych grup handlowych w Polsce wkroczyła na rynek detalicznego handlu kosmetykami.

- Drogerie Koliber doskonale pasują do struktury Grupy Emperia. Zakupem tej spółki było zainteresowanych wiele podmiotów z branży. Cieszymy się, że zarząd tej sieci zdecydował się na współpracę właśnie z nami - powiedział Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding SA.

Zakupu dokonała spółka zależna Emperii - Tradis, która przejęła 100 proc. udziałów w Drogeriach Koliber. Cena transakcji nie została ujawniona. Sieć powstała w 2000 roku z inicjatywy grupy niezależnych kupców, specjalizujących się w handlu kosmetykami i artykułami gospodarstwa domowego. Należą do niej 64 placówki na terenie woj. śląskiego, opolskiego i małopolskiego o łącznej powierzchni sprzedaży 3200 mkw.

Jak podaje Emperia, średnie roczne obroty brutto tej sieci to 51 mln zł, szacunki na rok 2010 przewidują jednak sprzedaż na poziomie 42 mln zł, co prawdopodobnie związane jest ze spadkiem przychodów notowanym od jakiegoś czasu przez małe sklepy drogeryjne, które nie wytrzymują konkurencji ze strony nowoczesnych sieci jak np. Rossmann.

Przypomnijmy, że Emperia do tej pory nie była zaangażowana w prowadzenie detalicznej działalności drogeryjnej. Jednak od 2009 r. wraz z przejęciem spółki Ambra, dystrybutora kosmtyków zajmowała się działalnością hurtową w tym segmencie. Ambra była głównym dostawcą m.in. właśnie Drogerii Koliber.

- Mamy ambitne plany rozwoju Grupy Dystrybucyjnej Tradis i konsekwentnie szukamy atrakcyjnych możliwości inwestycyjnych. Biorąc po uwagę stale poszerzaną ofertę chemiczno-kosmetyczną oraz wysoką jakość usług oferowanych przez Tradis na terenie całego kraju, z pełnym przekonaniem twierdzę, że jesteśmy dobrym partnerem dla polskich drogerii – powiedział Dariusz Kalinowski, członek zarządu Tradis.

Spółka planuje intensywny rozwój organiczny sieci Koliber oraz kolejne przejęcia zarówno na rynku drogerii, jak i sieci spożywczych.

Emperia nie jest pierwszą dużą grupą handlową z sektora FMCG, która zdecydowała się mocniej wejść w segment detaliczny w branży drogeryjnej. Przypomnijmy, że na podobny ruch na początku tego roku zdecydował się Eko Holding, właściciel Polskiej Grupy Drogeryjnej, która także jest jednym z największych w kraju dystrybutorów kosmetyków. Firma przejęła sieć Drogerii Aster, na bazie której buduje franczyzową sieć Jasmin.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 12 sierpnia 2022
Bezrobocie w Polsce najniższe od 32 lat
Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram