Spółka Stokrotka, należąca do Grupy Emperia w III kw. tego roku otworzyła 6 nowych placówek detalicznych (1 supermarket własny i 3 markety własne oraz 2 sklepy franczyzowe). Łącznie na koniec omawianego okresu sieć liczyła 246 placówek detalicznych.
W tym okresie trwały też prace nad poprawą wizerunku cenowego, efektywności kosztowej sklepów i centrali oraz warunków handlowych. Jednym z głównych zadań realizowanych przez Stokrotkę była kontynuacja procesów optymalizowania własnej logistyki. Osiągnięto już docelowy poziom zaopatrzenia sklepów z magazynu centralnego. Pozostałe 15%-20% zaopatrzenia to towary regionalne, mrożonki, pieczywo, które do sklepów są dostarczane bezpośrednio przez producentów i dostawców.
Stokrotka w przyszłości skupiać będzie swoje działania nad poprawą efektywności logistyki w poprzez wzrost wydajności pracowników logistyki, rozłożenie kosztów stałych na większą ilość dystrybuowanego towaru, wzrost efektywności transportu oraz ograniczenie strat i niedoborów towarów i opakowań na magazynach i w sklepach.
Od końca III kw. spółka rozpoczęła aktywne nawiązywanie współpracy ze sklepami o powierzchni całkowitej poniżej 400 m². Stokrotka daje swoim franczyzobiorcom możliwość rozpoczęcia własnego biznesu pod uznaną na rynku i nowoczesną marką w dwóch formatach: marketowym i supermarketowym. Zapewnia jednocześnie sprawny i rozbudowany system logistyczny, nieustanną pomoc zespołu specjalistów, kompleksowe wsparcie marketingowe i operacyjne, a także dostęp do sprawdzonej listy dostawców oferujących korzystne warunki handlowe.
INK