Emperia coraz bliżej sprzedaży supermarketów

Autor: Redakcja
Data dodania: 4 października 2011
Kategoria:
DELIMA_01
Spółka zakończyła nabór ofert. Jej zarząd podtrzymuje, że wartość transakcji wyniesie minimum 900 milionów złotych.

Emperia zamierza się pozbyć całej części detalicznej swojej działalności, a więc sieci Stokrotka, Delima, Maro Markety oraz Społem Tychy. Wymienione sieci mają obecnie w sumie 233 placówki handlowe. I cały czas są intensywnie rozwijane. Tylko w pierwszych dwóch kwartałach tego roku ruszyło 7 nowych Stokrotek, a plany na 2011 rok zakładają otwarcie nawet 20 lokalizacji.

Kto zostanie nowym właścicielem sieci, na razie nie wiadomo. Emperia czekała na niewiążące oferty zakupu do 26 września. Natępnie wspólnie z doradcą inwestycyjnym - KPMG Advisory - dokonała oceny otrzymanych propozycji i przeprowadziła konsultacje z wybranymi podmiotami w celu doprecyzowania treści ofert. Na tej podstawie powstała lista kilku podmiotów zaproszonych do kolejnego etapu procesu. Wśród zainteresowanych są zarówno inwestorzy branżowi, jak i finansowi.

- Po analizie niewiążących ofert podtrzymujemy opinię zarządu w kwestii minimalnej ceny transakcji - w procesie pozyskiwania inwestora dla segmentu detalicznego powinniśmy osiągnąć kwotę co najmniej 900 mln zł. Potencjalni inwestorzy, którzy znaleźli się na krótkiej liście, będą mieli możliwość rozpoczęcia procesu due dilligence już w tym tygodniu - mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding SA.

W kolejnym etapie potencjalni inwestorzy przyjrzą się stanowi prawnemu i finansowemu detalu Emperii i na tej podstawie będą mogli przygotować wiążące i ostateczne oferty. Będą mieli na to czas do końca października. Niezbędne dane spółka udostępni poprzez wirtualny data room. Podpisanie umowy sprzedaży z wybranym inwestorem nastąpi do końca tego roku.

Emperia do niedawna zamierzała pozbyć się także segmentu dystrybucyjnego wraz z franczyzą, jednak po odstąpieniu od umowy z Eurocashem zabrała się za intensywny rozwój również tej części biznesu. Tworzą go m.in. takie sieci jak Lewiatan, Euro Sklep, Groszek, Milea, a od niedawna także nowa sieć franczyzowa - Minutka przeznaczona dla najmniejszych sklepów.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram