W 2014 roku Grupa EM&F zamknęła działalność w segmencie modowym w Rosji i na Ukrainie. W całym ub.r. zamknięto lub sprzedano 75 sklepów na rynkach polskim, rosyjskim i ukraińskim.
Jak wynika z komunikatu spółki, na koniec 2014 roku Grupa EM&F posiadała już jedynie 44 sklepy modowe w Polsce (włączając w to 9 sklepów marki River Island, prowadzonych w ramach operacji joint venture).
W zakresie sklepów prowadzonych w Polsce Grupa EM&F jest w trakcie zaawansowanych negocjacji dotyczących sprzedaży lub zamknięcia sieci sklepów: Esprit (wstępna umowa sprzedaży została podpisana, transfer sklepów przewidziany jest do końca I kwartału 2015 r.), Aldo (wstępna umowa sprzedaży została podpisana, negocjowanych jest kilka opcji, z terminem zakończenia do końca I lub II kwartału 2015 r.) oraz GAP (zebrano oferty, prowadzone są negocjacje dotyczące warunków przejęcia sklepów).
W zakresie spółki joint venture prowadzącej sieć sklepów marki River Island w Polsce, została podpisana wstępna umowa z River Island dotycząca zamknięcia sklepów i spółki, trwają też negocjacje z najemcami.
Zarząd Grupy EM&F podkreśla, że celowo wybrał metodę wygaszania działalności modowej marka po marce. Pomimo faktu, iż jest to proces dłuższy niż jednorazowe zamknięcie wszystkich sklepów, jego istotną zaletą jest wyższa efektywność takiego procesu.
W IV kwartale 2014 roku w ramach Grupy EM&F zostało otwartych 12 sklepów (wszystkie w Polsce). Równocześnie w IV kwartale zamkniętych zostało 18 sklepów w ramach segmentu Moda (1 sklep zamknięto w Polsce, a pozostałe 17 w Rosji).
W całym 2014 roku, w ramach Grupy EM&F zostało otwartych 47 punktów sprzedaży, w tym 25 sklepów Empik, 15 sklepów Smyk (13 w Polsce i 2 w Niemczech), 4 szkoły językowe (w Polsce) i 3 sklepy Grupy Optimum (sklepy marki Converse w Rosji). Ponadto, w w ub.r. zamknięto 83 sklepy, w tym 75 sklepów Mody (część sklepów w Polsce i wszystkie sklepy w Rosji i na Ukrainie) oraz 8 sklepów Smyka w Turcji (w związku z wyjściem z tego nierentownego rynku).
INK