eLDe – staramy się wyróżniać asortymentem

Autor: Redakcja
Data dodania: 28 stycznia 2013
Kategoria:

Wywiad z Maciejem Niedziółką – właścicielem 4 franczyzowch sklepów sieci eLDe w Otwocku i Karczewie na Mazowszu.

Prowadzi Pan wraz z żoną na Mazowszu 4 sklepy sieci „eLDe”. Od jak dawna związani jesteście Państwo z handlem, a od jak dawna z siecią eLDe?

Z handlem związani jesteśmy od sześciu lat i od początku były to sklepy sieci eLDe. Podejmując decyzję o otwarciu pierwszego sklepu nie mieliśmy większego doświadczenia w sprzedaży detalicznej.

Jakie były początki Państwa działalności? Co spowodowało, że podjął Pan decyzję o otwarciu sklepu?

Wcześniej zajmowałem się prowadzeniem hurtowni spożywczej nakierowanej na sprzedaż mięsa drobiowego i mięsa wieprzowego, jednak w pewnym momencie, zaczęło mnie to trochę nudzić. Ponadto, zmieniłem miejsce zamieszkania. Zauważyłem, że na nowym osiedlu, gdzie mieszkałem,  powstaje budynek. Zacząłem podpytywać czy będzie tam jakiś lokal z przeznaczeniem na usługi - okazało się, że faktycznie jest on w planach. Długo się nie zastanawiając postanowiliśmy z żoną otworzyć tam sklep ogólnospożywczy, ponieważ w okolicy nie było takiego, który byłby dobrze zaopatrzony. Krótko mówiąc, zaistniała taka potrzeba i najzwyczajniej my tę potrzebę postanowiliśmy zaspokoić.

Dlaczego wybrali Państwo właśnie sieć eLDe?

Widziałem wcześniej sklepy sieci eLDe na Mazowszu - spodobał mi się ten sklep, jak również sposób jego prowadzenia i zdecydowaliśmy, że spróbujemy nasz pierwszy sklep otworzyć właśnie pod tym szyldem. Nie ukrywam, że dostaliśmy wtedy sporą pomoc od sieci, która wskazała nam dystrybutorów, dostawców, pomogła w organizacji sklepu, zatowarowaniu go – ponieważ było to dla nas coś zupełnie nowego. Ani ja ani żona nie mieliśmy wystarczającego doświadczenia w tym temacie i tutaj sieć naprawdę okazała się bardzo pomocna.

Jak radzi sobie państwa sklep na tle lokalnej konkurencji? Jak na jej tle prezentuje się oferta Pańskiego sklepu?

elde_sklepNa co dzień staramy się wyróżniać asortymentem, jakością obsługi, ilością tego asortymentu i jego  różnorodnością. Z pełną świadomością otworzyliśmy jeden z naszych sklepów naprzeciwko sklepu sieci Biedronka i z tego, co obserwuję mamy klientów, którzy potrafią zaparkować auto na parkingu przed naszym sklepem i część zakupów robią u nas, część robią w Biedronce i odwrotnie – parkują pod Biedronką i kupują tam np. jakieś podstawowe artykuły, a po bardziej delikatesowe produkty czy też produkty świeże - typu mięso, wędliny - przychodzą do nas. Także w przypadku tego sklepu staramy się, aby ta konkurencja odbywała się na zasadzie uzupełnienia oferty Biedronki. Natomiast, jeśli chodzi o nasze pozostałe sklepy, które są akurat przeważnie usytuowane na terenie dużych osiedli – to staramy się, aby były sklepami osiedlowymi, gdzie regularnie robią zakupy okoliczni mieszkańcy.  Stawiamy na bezpośrednie i dobre relacje z naszymi klientami - duża część naszego personelu zna naszych klientów, ich zwyczaje konsumenckie, więc w sposób naturalny wyróżniamy się jakością obsługi i tym właśnie – poza asortymentem oraz cenami – staramy się przyciągać do siebie klientów.

W jaki sposób pozyskujecie klientów?

Regularnie korzystamy z akcji promocyjnych ogólnopolskich, które organizuje nam sieć. Podlegamy również pod oddział na Mazowszu, który bardziej lokalnie organizuje akcje oraz  gazetki promocyjne, oferując często produkty regionalne w atrakcyjnych cenach. My sami także od czasu do czasu wprowadzamy akcje promocyjne – staramy się myśleć kreatywnie i solidnie walczyć o klienta. Korzystamy również z programu lojalnościowego pod nazwą „OK Klub” wprowadzonego jakiś czas temu przez sieć. Posiadacze karty Klubu, zbierają punkty podczas zakupów, które następnie wymieniają na wybrane nagrody z katalogu. Powiem szczerze, że od momentu, w którym wprowadziliśmy ten program – czyli jakieś dwa i pół roku temu –  dobrze i sprawnie to działa, a klienci chętnie z tego programu korzystają.

Jak ocenia Pan współpracę z siecią eLDe po 6 latach? Jak mógłby Pan ten czas podsumować?

Generalnie współpracę z eLDe oceniam dobrze. To naturalne, że w ciągu tych sześciu lat mieliśmy lepsze i gorsze momenty – np. kiedy wystąpiły zawirowania w związku z odwołaniem zarządu oraz upadłością Bomi, które było przecież związane z siecią. Jednak, jak dotąd, sytuacja jest stabilna, wszystko wychodzi na prostą i nie mamy żadnych powodów do niepokojów. W zawiązku z tym współpracujemy z siecią i podejmujemy wspólnie nowe projekty. Wymieniamy na przykład sukcesywnie oprogramowanie na naszych sklepach, tak aby sieć mogła zdalnie kontrolować nasz zakup towaru od wskazanych dystrybutorów czy stopień naszej aktywności w akcjach promocyjnych, które są przez sieć organizowane. Z drugiej strony sieć podpisuje coraz więcej umów z producentami i dystrybutorami, co nas bardzo cieszy, ułatwia nam pracę i w dużym stopniu ułatwia nam również konkurowanie z innymi sklepami i innymi sieciami, a to bardzo ważne.

Jaka jest Państwa rada dla przyszłych przedsiębiorców chcących założyć swój sklep?

Moja rada dla przyszłych przedsiębiorców jest taka, żeby na początku swojej działalności zgłosili się do jakiejś sieci. Z moich obserwacji wynika, że w tym momencie niezwykle ciężko jest samodzielnie przebić się na tego rodzaju rynku, dlatego też przystąpienie do sieci z pewnością pomoże wystartować nowym przedsiębiorcom, którym brak doświadczenia w handlu, a którzy chcieliby spróbować swoich sił właśnie w branży sprzedaży detalicznej. Oczywiście, polecam sieć eLDe, ze względu na jej wieloletnie doświadczenie oraz na kompleksowe wsparcie, jakie oferuje – o czym sam nie raz miałem okazję się przekonać.

Jakie ma Państwo plany rozwoju na dalszy rozwój biznesu?

W tej chwili jesteśmy na etapie rozwijania sklepu internetowego, który działa na bazie jednego z naszych sklepów stacjonarnych. Otworzyliśmy go niespełna dwa miesiące temu i w tym kierunku właśnie chcemy się rozwijać. Klient składa zamówienie przez naszą stronę kredens24.pl, towar dowozimy w promieniu kilkunastu kilometrów, a przy zakupach powyżej 100 zł jest dostawa gratis. Myślę, że jest to bardzo wygodna forma zakupów, która dodatkowo nie obciąża klientów, a może zaoszczędzić im sporo czasu. Jesteśmy na etapie rozwijania tej usługi i wierzymy, że dzięki naszej pracy liczba lojalnych i zadowolonych klientów będzie stale rosnąć.

źródło: LD Holding S.A.

LD Holding S.A. po konsolidacji ze spółkami, które zarządzały Siecią 34 oraz Livio jest operatorem ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych, działających w formule franczyzowej pod marką Livio. Sklepy są niezależnymi przedsiębiorstwami, które dzięki działaniu w grupie mogą skutecznie konkurować na polskim rynku detalicznym. Sieci eLDe, Livio, Sieć 34 swoim zasięgiem obejmują całą Polskę, obecnie zrzeszając ok. 1400 placówek.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Wywiady

Data dodania: 22 września 2022
Wymarzone miejsce na Ziemi
Data dodania: 2 września 2022
Biznes w trosce o nasze środowisko
Data dodania: 25 maja 2022
Franczyza Grene na Lubelszczyźnie
Data dodania: 13 maja 2022
Włoski smak w polskim wydaniu

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram