Sieć sklepów specjalistycznych przejęta przez francuskiego inwestora przygotowuje ofertę franczyzy i zapowiada ekspansję w całym kraju.
Galerie Alkoholi to sieć sklepów specjalistycznych przejęta przez firmę Carrefour od Grupy Belvedere. Oprócz franczyzy inwestor chce zaproponować też inne formy współpracy partnerskiej, w tym system ajencyjny.
Carrefour planuje, że marka Galerie Alkoholi będzie funkcjonować na rynku jako czwarty klaster w formacie convenience store (do tej pory sieć działała w oparciu o trzy formaty - „zielony” Carrefour Express, „pomarańczowy” convenience i Globi). Specjalistyczna sieć sklepów z alkoholami będzie pełnić rolę konceptu komplementarnego w stosunku do pozostałej części działalności Carrefour.
Obecnie Galerie Alkoholi mają około 40 sklepów, które działają głównie w Łodzi i okolicach. W przyszłości sklepy pod tym szyldem mają działać na terenie całego kraju.
Ogólnopolską ekspansję mają poprzedzić kilkumiesięczne analizy i testy nowych rozwiązań. Pod uwagę jest brane uzupełnienie oferty o produkty Carrefour. W przypadku tej sieci, inwestor chce postawić na rozwój wyłącznie w modelu partnerskim - nie planuje otwarcia sklepów własnych.
Galerie Alkoholi pozycjonują się jako sieć specjalistycznych sklepów, która została utworzona z myślą o osobach preferujących kulturalne formy spożycia alkoholu. Wszystkie placówki działające pod tym szyldem położone są w pobliżu osiedli mieszkalnych lub przy ważnych ciągach komunikacyjnych. Sieć systematycznie otwierała nowe placówki.