Sieć Studio Figura liczy w Polsce ponad 360 gabinetów partnerskich, co sprawia, że miejsc na nowe otwarcia zostało już niewiele. Jej partnerzy jednak się tym nie zrażają i decydują się wychodzić z konceptem na rynki zagraniczne.
– Z dumą możemy stwierdzić, że wszystkie nasze gabinety partnerskie przetrwały lockodown gospodarczy. Co więcej, bardzo produktywnie wykorzystaliśmy ten czas. Uruchomiliśmy nasz autorski projekt pod nazwą Studio Figura Zone, w którym każdego dnia na zamkniętych grupach dostępnych wyłącznie dla właścicieli gabinetów Studio Figura udostępnialiśmy transmisje live oraz materiały szkoleniowe, m.in. z zakresu marketingu, wdrażania nowych technologii, obsługi urządzeń czy sprzedaży. Rozwiązanie to sprawiło, że pomimo zamknięcia gospodarczego właścicielki oraz ich załogi miały możliwość nieustannie poszerzać swoje kompetencję i zdobytą wiedzę stosować w czasie rzeczywistym – mówi Aneta Wolczyńska, członek zarządu Studio Figura International.
Partnerom biznesowym Studia Figura, pomimo zamrożenia gospodarki, udawało się generować przychody. Ok. 80% gabinetów działało nieprzerwanie, dostosowując się do aktualnych sytuacji na rynku, tj. świadcząc usługi związane z dostarczaniem programów żywieniowych, realizując zdalną sprzedaż suplementów czy kosmetyków itp.
– Po kolejnej fali epidemii klienci na dobre wrócili do naszych gabinetów. Co więcej, docierają do nas liczne sygnały, że obłożenie studiów jest w wielu miejscach widocznie wyższe niż dotychczas. Jest to spowodowane tym, że czas izolacji i społecznego zamknięcia odbił się przede wszystkim na sylwetkach wielu kobiet, a także na ich samopoczuciu i równowadze psychicznej – wyjaśnia Aneta Wolczyńska.
Obecnie w Polsce działa 365 gabinetów partnerskich Studia Figura. – Dochodzimy do momentu, kiedy w naszym kraju pomału zaczyna brakować miejsc na kolejne otwarcia. Jednak nie stawia to przed nami ograniczeń. Wielu naszych polskich partnerów decyduje się na otwarcie własnego studia za granicą, np. na Ukrainie, w Szwecji, Stanach Zjednoczonych, Norwegii czy ostatnio nawet w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – wylicza Wolczyńska. Obecnie na terenie całego świata znajduje się przeszło 1000 partnerskich salonów.
W ostatnim czasie firma postawiła też mocny nacisk na działania z zakresu CSR i powołała do życia Fundację Studio Figura. Celem Fundacji jest promowanie zdrowego oraz aktywnego trybu życia, udzielanie pomocy osobom cierpiącym na otyłość, finansowanie bądź dofinansowanie kosztów leczenia i rehabilitacji oraz organizacja szkoleń, instruktaży, wykładów i seminariów, a także spotkań w szkołach propagujących zdrowie, ruch i świadome odżywianie się. W planach jest też m.in. stworzenie aplikacji edukacyjnej, za pomocą której dzieci poprzez zabawę będą mogły uczyć się zdrowych nawyków żywieniowych.