Eko Holding będzie rozwijał sieć Aligator

Autor: Redakcja
Data dodania: 18 maja 2011
Kategoria:
aligator_logoSpółka jest bardzo zadowolona z wyników osiąganych przez sklepy testowe. Aligator to koncept małych sklepów convenience, obecnie kojarzony głównie z Żabką.

Eko Holding uruchomił już 13 sklepów pod szyldem Aligator, a w ciągu następnych 12 miesięcy chce otworzyć 30 kolejnych. Pomysł rozwoju tego typu sieci powstał w spółce w drugiej połowie ubiegłego roku, ale ostateczne decyzje o rozwoju tej sieci na większą skalę miały zapaść dopiero w maju br., po zakończeniu okresu testów w pierwszych 10 placówkach. Dziś już wiadomo, że wypadły one pomyślnie. Jak informuje Eko Holding, profit wypracowany z samej sprzedaży oraz bardzo dobre umowy handlowe pozwoliły na wykazanie przez sieć Aligator rentowności już w marcu.

Aligator to sklepy typu convenience, liczące 80-120 mkw. powierzchni, generujące średni obrót na poziomie 70-90 tys. netto. Załoga sklepu liczy od 3 do 4 osób, w tym jedna osoba zarządzająca, odpowiedzialna za funkcjonowanie całej placówki. Oferta Aligatora ma umożliwić klientom robienie codziennych, drobnych zakupów spożywczych, uzupełniających ewentualnie już wcześniej zrobione w super- lub hipermarkecie. Bardzo ważną częścią działalności tego typu punktów jest sprzedaż alkoholu. Stanowi ona aż 43 proc. całej sprzedaży. Kolejne istotne grupy to artykuły tytoniowe i słodycze, odpowiadające odpowiednio za 22 i 15 proc. sprzedaży.

W kolejnym etapie budowy sieci Aligator, oprócz uruchomienie 30 nowych sklepów, Eko Holding skoncentruje się na budowaniu lojalności zakupowej wśród klientów poprzez akcje lojalnościowe oraz promocyjne ceny w gazetkach.

Format sklepów convenience do tej pory kojarzony był głównie z Żabką, która posiada już ok. 2,5 tys. takich placówek w całej Polsce. Próbą stworzenia analogicznej sieci jest także projekt Kolportera - Dobry Wybór. Obecnie pod tym szyldem funkcjonuje ok. 10 placówek. Zarówno sieć Żabka, jak i Dobry Wybór tworzona jest we współpracy z niezależnymi przedsiębiorcami. Otrzymują oni w zarządzanie w pełni przygotowaną placówkę, ale prowadzą w niej działalność na własny rachunek, zaś ich zysk stanowi prowizja od sprzedaży. Eko Holding startuje z projektem sklepów convenience jako kolejny gracz na tym rynku i wzorem konkurencji zdecydował się oprzeć ich rozwój o system ajencyjny.

JCB

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram