Efektywne i ekonomiczne pakowanie dla sklepów e-commerce

Data dodania: 5 stycznia 2021
Foto: Adobestock

Artykuł sponsorowany

Aby sklep internetowy przyciągał klientów nie wystarczy świetny asortyment i ładna oprawa wizualna czy konkurencyjne ceny – równie ważna jest logistyka. Klienci nie chcą zbyt długo czekać na swoje zamówienia. Aby szybko wysyłać przesyłki, należy usprawnić proces pakowania, a to jest możliwe także dzięki odpowiednio dobranym opakowaniom.

Proces pakowania w sklepach internetowych, zwłaszcza tych dużych, to nie lada wyzwanie. Wiele sklepów zleca pakowanie firmom zewnętrznym. Wtedy nie musi martwić się o to jak ten proces przebiega i jak go usprawnić. Natomiast jeśli odbywa się to na miejscu, to kluczowa jest optymalizacja. Dlaczego? Bo efektywne i ekonomiczne pakowanie jest bardzo istotne z punktu widzenia zadowolenia klientów oraz oszczędności czasu i redukcji kosztów.

Ekonomiczne i efektywne pakowanie

Dwie najważniejsze kwestie dotyczące pakowania w każdym sklepie e-commerce to oszczędność czasu i obniżenie kosztów. Efektywne pakowanie to oszczędność czasu, a ekonomiczne to oszczędność pieniędzy. Kluczem do tego pierwszego jest optymalizacja, a więc głównie zadanie pytania czy każdy produkt z oferty wymaga specjalnego pakowania. Nie wymaga – wybór 3 głównych rozmiarów pudełek do pakowania jest optymalny (mały, średni i duży karton). Dodatkowo do pakowania mniejszych rzeczy można wykorzystywać koperty bąbelkowe. Mniejsza ilość opakowań powoduje przyspieszenie pracy pakowaczy i zwiększenie przepustowości magazynu.

Oczywiście opakowania powinny być dostosowane do wielkości oferowanych towarów. Należy wybierać te, które są zbliżone objętościowo do produktów. Aby ułatwić sobie to zadanie, można skorzystać z wyszukiwarek opakowań, udostępnianych na stronach producentów.
Można także postawić na opakowania na wymiar. Koszt takiego rozwiązania jest większy niż przy standardowych pudełkach, ale dzięki temu można ograniczyć wolne przestrzenie, które trzeba czymś wypełni, a więc jednocześnie zmniejszyć koszty transportu.

Ekonomiczne pakowanie polega na redukcji kosztów wysyłki. Jak to osiągnąć? Poprzez zmniejszenie objętości paczek, ich wagi oraz korzystanie z tańszych form dostawy, np. coraz bardziej popularnych paczkomatów.

Zmniejszenie objętości przesyłek można uzyskać dzięki zastosowaniu kartonów z regulowaną wysokością, kartonów płaskich, tub wysyłkowych oraz opakowań przeznaczonych do wysyłki konkretnych przedmiotów, np. płyt czy książek (owijki). Zmniejszenie wagi jest możliwe dzięki lekkim kopertom tekturowym, kopertom bąbelkowym czy też lekkim wypełniaczom do paczek (np. ekologiczny wypełniacz Flo-pak, folia bąbelkowa z recyklingu czy wypełniacz papierowy).

Aby korzystać z tańszych form dostawy, należy zapoznać się z ofertą przewoźników i wynegocjować satysfakcjonujące stawki.
Najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie kartonów z regulacją wysokości, dzięki czemu nie trzeba zamawiać różnych wymiarów pudełek. Takie opakowania mają ponacinane rowki w odległości co 25 mm, dzięki czemu można je przycinać do pożądanej wysokości. Są wykonane ze sztywnej tektury falistej i mają wycięty w pokrywie otwór, dzięki czemu otwieranie jest łatwe i szybkie.

Jakie opakowania i akcesoria do efektywnego pakowania najczęściej wybierają właściciele sklepów internetowych?

Najchętniej korzystają z produktów takich jak:

kartony do wysyłki butelek
folia bąbelkowa w 50% z recyklingu
kartony fasonowe płaskie
papier pakowy
woreczki z folii bąbelkowej w 50% z recyklingu
taśma klejąca papierowa
kartony zwrotne z automatycznym dnem i podwójnym paskiem samoprzylepnym
opakowania na książki (tzw. owijki)
wypełniacz papierowy do paczek
kartony z regulowaną wysokością i automatycznym dnem.

Widać zatem, że sklepy e-commerce stawiają na opakowania ekonomiczne oraz ekologiczne. Dbanie o środowisko jest równie ważne jak oszczędność czasu i kosztów.

Specjalna oferta opakowań dla sklepów internetowych dostępna jest na stronie: https://www.rajapack.pl/opakowania-ecommerce_cms_000068.html.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design