W trzecim kwartale 2014 r. Polacy wysłali o 20% paczek więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku – pokazuje Barometr Paczkowy Poczty Polskiej. Indeks uwzględnia wszystkie paczki wysłane za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Za tak dużym wzrostem stoi przede wszystkim rosnąca popularność zakupów internetowych.
– Oceniamy, że ilość wszystkich przesyłek wysyłanych w ramach transakcji eCommerce w całym rynku paczkowym wzrośnie w tym roku o około 19%. Poczta Polska na tym rynku rośnie jednak znacznie szybciej. Po trzech kwartałach 2014 roku odnotowujemy ponad 30 % wzrost wolumenu obsłużonych paczek w segmencie e-commerce w porównaniu do tego samego okresu w roku 2013 – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej,odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.
E-zakupy nasze powszednie
Asortyment zakupów internetowych jest bardzo szeroki. Polacy w e-sklepach kupują prawie wszystko, a najchętniej: artykuły wyposażenia domu oraz artykuły dla dzieci, odzież , obuwie i kosmetyki. Na liście zakupów znajdują się jednak coraz częściej takie dobra, jak materiały budowlane, sprzęt AGD, RTV i komputerowy oraz żywność.
Jak pokazują statystyki Poczty Polskiej trzema najważniejszymi czynnikami wpływającymi na wybór dostawcy przesyłki, czy to pocztowej, czy kurierskiej są: terminowe doręczenie (41%), korzystne ceny usług (34%) oraz brak uszkodzeń (22%).
Następnie plasują się brak zagubień (20%), wysoka skuteczność doręczeń do osób prywatnych(18%), możliwość śledzenia przesyłek (16%). Klienci cenią sobie również krótki okres oczekiwania na odbiór przesyłki (15%) oraz elastyczną ofertę dostosowaną do indywidualnych potrzeb (12%).
Największym zainteresowaniem klientów Poczty Polskiej cieszą się usługi kurierskie. W ciągu 9 miesięcy 2014 roku, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, Polacy nadali o 40 % więcej pocztowych przesyłek kurierskich.
INK