Michel - Edouard Leclerc – współprzewodniczący stowarzyszenia ACDLec zrzeszającego właścicieli sklepów E.Leclerc, syn legendarnego założyciela francuskiego stowarzyszenia handlowców wziął udział w trzydniowym seminarium Stowarzyszenia E.leclerc, zorganizowanym w Trójmieście, z okazji całkowitego zakończenia procesu rebrendingu i reorganizacji wszystkich sklepów sieci.
W seminarium uczestniczyło 34 przedsiębiorców, członków Stowarzyszenie E.Leclerc.
Przy okazji pobytu w Polsce, Prezes Michel - Edouard Leclerc spotkał się z przedstawicielami mediów, aby porozmawiać o perspektywach rozwoju sieci E.Leclerc w naszym kraju.
Prezes Leclerc chętnie odpowiadał na liczne pytania, głównie dotyczące kwestii schematu organizacyjnego sieci oraz jej rozwoju na naszym rodzimym rynku. Dziennikarze mieli okazję dowiedzieć się, że to, co odróżnia sklepy należące do Stowarzyszenia E.Leclerc od innych, to fakt, że każdy z nich stanowi odrębną spółkę, której właścicielem jest zwykle osoba mająca już wcześniejsze doświadczenie w sieci, a wykazała się dużym zaangażowaniem na rzecz całej wspólnoty. Kierownicy poszczególnych marketów mają dużą swobodę w zarządzaniu swoją placówką, otrzymując tylko wsparcie w postaci systemu informatycznego i zunifikowanych działań marketingowych.
Przedstawiciele mediów byli zainteresowani możliwościami Stowarzyszenia E.Leclerc w konkurowaniu z szybko rozwijającymi się na polskim rynku sieciami dyskontowymi, a także z sieciami sklepów wielkopowierzchniowych. Prezes Michel-Edouard Leclerc wśród mocnych punktów swojej sieci wymienił między innymi wysoką jakość produktów, bogaty asortyment, niskie ceny oraz komfort dokonywania zakupów. Poza tym, jak powiedział Prezes Leclerc, duży potencjał do zagospodarowania na polskim rynku stanowią marki własne sieci, takie jak €.C.O.+ z segmentu niskocenowego oraz Wiodąca Marka z segmentu Premium. W krajach Europy Zachodniej stanowią one 40-60% rynku, podczas gdy w Polsce jest to nadal ok. 18%.
Podczas spotkania Michel-Edouard Leclerc poświęcił dużo czasu na omówienie perspektyw rozwoju, na jakie będzie w najbliższych latach stawiać Stowarzyszenie E.Leclerc. Dziennikarze dowiedzieli się, że wzmacniany będzie internetowy kanał sprzedaży, który już teraz działa w sześciu miastach (w ostatnim czasie dołączył E.Leclerc w Rzeszowie). Jest to system działający w modelu Drive, w którym klient zamawia zakupy przez Internet, a następnie, np. w drodze z pracy, odbiera je, wygodnie spakowane, w wybranym przez siebie sklepie.
Prezes wyjawił też, że realizowany jest program Polska 2015, który zakłada między innymi, że do 2015 roku wszystkie sklepy będą oferowały sprzedaż internetową, oraz, że znacznie zwiększy się liczba sklepów zrzeszonych w Stowarzyszeniu – w tej chwili są już prowadzone rozmowy z niezależnymi marketami na temat przystąpienia do sieci E.Leclerc. Głównym celem i ambicją w Polsce jest osiągnięcie 10% udziału w rynku.
Dodatkowo Michel-Edouard Leclerc zwrócił uwagę na uruchomienie nowego konceptu sprzedażowego w Polsce, opartego na sprzedaży produktów niewymagających recepty lekarskiej, niezwykle popularnego we Francji. Pierwszy tego rodzaju koncept parafarmacji został już uruchomiony w Gdańsku.
E.Leclerc to pierwsza europejska sieć zrzeszająca niezależnych handlowców prowadzących pod wspólnym szyldem ponad 500 sklepów wielkopowierzchniowych we Francji i innych krajach europejskich. Ta najdłużej działająca w Polsce, bo aż od 1995 roku, sieć super i hipermarketów, nie jest wielkim koncernem, tylko stowarzyszeniem niezależnych przedsiębiorców. E.Leclerc to znak firmowy, pod którym zrzeszeni są niezależni handlowcy, właściciele przedsiębiorstw zarządzanych w niezależny sposób. W roku 2011 sieć E.Leclerc osiągnęła obroty w wysokości 2648 milionów złotych, o 5,2% więcej w stosunku do poprzedniego roku. Obecnie zatrudnia 6200 pracowników w 40 sklepach znajdujących się w 36 miastach na terenie 15 województw.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji