E-handel: konkurencja ceną odchodzi na dalszy plan 

Autor: Redakcja
Data dodania: 3 października 2014
Kategoria:
E-handel: konkurencja ceną odchodzi na dalszy plan; Foto: freeimages.com

E-handel: konkurencja ceną odchodzi na dalszy plan; Foto: freeimages.com

W ponad połowie polskich e-sklepów w ostatnim roku ceny produktów pozostały bez zmian. Oznacza to, że rodzimy rynek e-commerce doszedł do momentu, w którym możliwość obniżania kosztów została wyczerpana, a co za tym idzie, firmy będą musiały szukać nowych sposobów na przyciągnięcie klientów. To dobrze wróży wszystkim konsumentom, którzy swoje zakupy przenieśli do sieci.

Jak pokazują badania, w internetowym handlu robi się coraz ciaśniej. Firmy nie mogą już konkurować ze sobą wyłącznie za pomocą cen, dlatego coraz większe środki będą inwestowane w marketing i strony internetowe. Wkraczanie na rynek urządzeń mobilnych i nowych technologii to już podstawa, która realizowana jest przez większość z liczących się na rynku graczy. Raport „Co nakręca e-commerce” przygotowany przez CubeResearch i Shoper wskazuje na pozytywne trendy w polskim handlu elektronicznym. Przynajmniej z perspektywy konsumenta, ponieważ firmy będą musiały zwiększyć swój wysiłek i stosować nowe metody pozyskiwania klientów.

Zakładając sklep w Internecie wielu początkujących przedsiębiorców popełnia ten sam błąd - próbują zbyt mocno wejść w rynek, który jest im nie do końca znany. Zatrudniany jest sztab ludzi: informatyków, programistów, grafików i marketingowców, którzy mają sprawić, że strona rozpocznie swoje działanie z „wysokiego C”. Niestety, rzeczywistość szybko weryfikuje ambitne plany, a wyniki sprzedaży nie są takie, jak zakładano na początku.

O najczęstszych przyczynach niepowodzeń w e-handlu mówi Mariusz Skiba z NetVentures.

– Osoby, które planują swoje wejście na rynek internetowego handlu często mają mylne wyobrażenie o zasadach jego działania. Zakładają, że efektowna grafika i bardzo niskie ceny załatwią sprawę. Niestety, koszty generowane przez tworzenie, serwisowanie i prowadzenie zaawansowanej strony sprawiają, że ceny nie mogą być już tak konkurencyjne. Na początku najważniejsze jest przebicie się do głównego nurtu i zbudowanie reputacji. Tutaj potrzebna jest przede wszystkim sprawna obsługa klienta oraz nagłośnienie swojej działalności. Pieniądze zaoszczędzone na budowaniu skomplikowanej witryny można wykorzystać na inne cele.

INK

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 30 listopada 2022
Omni-commerce – jak kupują polscy konsumenci?
Data dodania: 29 listopada 2022
Innowacje w branży edukacyjnej docenione
Data dodania: 28 listopada 2022
Franczyza Zdrowa Krowa z ambitnym planem na 2023 rok
Data dodania: 25 listopada 2022
Najlepsza oferta Black Week w tym roku

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram