Grupa Handlowa Czerwona Torebka, w skład której wchodzą trzy ogólnopolskie sieci Małpka Express, Merlin.pl i Dyskont Czerwona Torebka, zapowiada rozwój systemu agencyjnego. – Taka forma współpracy nie wymaga od przyszłych partnerów opłaty licencyjnej – mówi nam Maciej Bartosik z biura prasowego spółki.
Jak podkreśla Maciej Bartosik, dyskonty Czerwona Torebka nie będą rozwijane na zasadach franczyzy, ale w ramach systemu agencyjnego. Tłumaczy, że ta forma współpracy nie wymaga od partnera wniesienia opłaty licencyjnej.
– Interesują nas kandydaci z minimum dwuletnim doświadczeniem w zarządzaniu sklepem, z co najmniej średnim wykształceniem i dobrą znajomością branży FMCG. Potencjalnym agentom oferujemy w pełni wyposażony i zatowarowany sklep, pakiet szkoleń przygotowawczych do prowadzenia Dyskontu Czerwona Torebka oraz wsparcie marketingowe i opiekę dedykowanego opiekuna – wyjaśnia Maciej Bartosik.
Dodaje również, że każdy agent otrzyma od grupy atrakcyjną stopę gwarantowanego wynagrodzenia, wraz z możliwością uzyskania premii w ramach systemu motywacyjnego.
Tymczasem Grupa Handlowa Czerwona Torebka rwie się do przodu. W I kw. Tego roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Handlowej wyniosły 64 mln zł, co w porównaniu do 18 mln zł w analogicznym okresie 2013 roku oznacza ponad trzykrotny wzrost. Jest on wynikiem prowadzenia działalności w trzech formatach handlowych: dyskontowym, convenience oraz e-commerce.
Blisko 70% przychodów ze sprzedaży pochodzi z segmentu handlowego, który stał się dominujący w grupie ze względu na przejęcie w ubiegłym roku sieci sklepów spożywczo-monopolowych Małpka Express, sklepu internetowego Merlin.pl, a także w związku z rozwojem nowego projektu spółki - Dyskontów Czerwona Torebka. Obecnie w ramach grupy działa 11 sklepów, z czego sześć zostało otwartych w I kw. br.
Spółka w swoim portfolio posiada również sieć 66 pasaży handlowych. Czerwona Torebka jako spółka akcyjna została założona w 2007 r. i stanowi kontynuację działalności prowadzonej przez Mariusza Świtalskiego, głównego akcjonariusza firmy oraz założyciela sieci Eurocash, Biedronka i Żabka. W grudniu 2012 r. akcje Czerwonej Torebki zadebiutowały na warszawskim parkiecie.