Dwa pomysły na secondhand

Autor: Redakcja
Data dodania: 30 marca 2010
Kategoria:
OdziezFirma Sorens rozwija dwie marki sklepów z odzieżą używaną i outletową. Najnowszy koncept 1.2.3. - Partner można uruchomić już za kilkanaście tysięcy złotych, na Laruu potrzeba ok. 30 tys. zł.

Koncepcję wielkopowierzchniowych sklepów (ok. 300 mkw.) z używaną odzieżą 1.2.3. - Partner Sorens wprowadził pod koniec ubiegłego roku. Udało mu się uruchomić już dwa sklepy. Jak twierdzi Marcin Uliński z firmy Sorens, zainteresowanie jest duże. Potencjalni franczyzobiorcy zgłaszają się m.in. z Gorzowa Wielkopolskiego, Starogardu Gdańskiego, Szczecina, Warszawy i Krakowa. – Myślę, że w tym roku uda nam się uruchomić minimum 9-10 sklepów 1.2.3. - Partner – dodaje Uliński.

Powodem dużego zainteresowania konceptem jest m.in. formuła depozytowa, która bardzo odciąża franczyzobiorcę. Koszty uruchomienia takiego wielkopowierzchniowego sklepu mogą się zamknąć w 20 tys. zł. Franczyzobiorca nie musi bowiem kupować towaru. Wstawiany jest on do sklepu na zasadzie depozytu. Przychody są księgowane na rachunek francyzodawcy, a franczyzobiorca otrzymuje prowizję od sprzedaży – w przypadku 1.2.3. jest to 29 proc. od obrotu brutto.

Drugi koncept firmy Sorens – Laruu – będzie najprawdopodobniej rozwijał się dużo wolniej. Tu bowiem nie obowiązuje formuła depozytowa, towar trzeba zakupić. Zatowarowanie wstepne to koszt rzędu 10-16 tys. zł, a miesięczne 110 zł na metr kwadratowy sklepu. – Pod tą marką będziemy przede wszystkim rozwijać własne sklepy. Liczymy się z tym, że będzie ona mniej popularna wśród franczyzobiorców ze względu na koszty. Ale chętnych do współpracy oczywiście zapraszamy – mówi Uliński. Laruu to butiki z odzieżą luksusową, wysokiej jakości, choć także używaną i outletową. Powierzchnia takiego sklepu może zaczynać się już od 50 mkw.

Sorens prowadzi nie tylko sklepy z odzieżą, ale przede wszystkim hurtownie rozwijane poprzez franczyzę – Sorens Partner, w których klienci samodzielnie mogą komponować zakupowane pakiety, co jest nowością na polskim rynku. Firma importuje odzież typu secondhand i outlet z Europy Zachodniej od 2004 roku. Według podawanych przez nią informacji, co roku w sklepach typu secondhand zakupy robi ok. 10 mln Polaków. A rynek sprzedaży tego typu odzieży warty jest już ok. 5 mld zł.

Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy
Data dodania: 5 sierpnia 2022
Żabka liczy już 8500 sklepów

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram