Duży wzrost sprzedaży w sklepach Chaty Polskiej

Autor: Redakcja
Data dodania: 15 lutego 2011
Kategoria:
Nowa_Chata_PolskaNowy koncept, wdrożony w ubiegłym roku, procentuje. Przy niewielkim wzroście liczby sklepów w sieci, jej obroty w 2010 roku podskoczyły aż o 100 mln zł.

Na koniec 2010 roku franczyzowa sieć sklepów spożywczych Chata Polska liczyła 236 placówek, o sześć więcej niż rok wcześniej. Tak nieduży przyrost nie jest jednak wynikiem małego zainteresowania siecią. Dołączyło do niej w ubiegłym roku znacznie więcej sklepów - ponad 30, ale jednocześnie część została  wyłączona z sieci.

Sklepy, które pozostały w sieci, mogą się pochwalić zdecydowanie lepszymi wynikami niż przed rokiem. W 2010 r. ich obroty osiagnęły wartość 820 mln zł, a więc były aż o 100 mln zł, tj. 14 proc. wyższe niż w 2009 roku.

W tym roku Chata Polska, po testach, które odbyły się jeszcze w 2009 r., rozpoczęła wdrażanie w swoich placówkach nowego konceptu. Powstał on przy współpracy specjalistów Chaty Polskiej oraz renomowanego biura projektowego, realizującego projekty shop konceptów w całej Europie. Zmiany widoczne są przede wszystkim w nowej, bardziej ergonomicznej aranżacji sali sprzedaży, nowoczesnym wyposażeniu sklepu, nawiązującym jednocześnie do motywów staropolskich, nowym systemie identyfikacji wizualnej, optymalizacji asortymentu oraz nowych standardach jakości obsługi klienta.

Celem biznesowym konceptu jest budowa lojalności obecnych klientów wobec sklepów sieci, pozyskanie nowych klientów oraz optymalne wykorzystanie powierzchni sprzedaży, co ma bezpośrednio wpłynąć na obrót z metra kwadratowego. Jak pokazują dane sprzedażowe za ubiegły rok, wyniki tych zabiegów są już widoczne. Na razie w ramach konceptu Nowa Chata Polska funkcjonuje  tylko kilkadziesiąt sklepów i to one odnotowały największe wzrosty sprzedaży, na poziomie ok. 25 proc. rok do roku. Rok 2011 ma przynieść przekształcenia kolejnych placówek według nowego modelu i kolejny znaczący wzrost sprzedaży.

Sieć franczyzowa Chata Polska została stworzona w 1997 roku, kiedy to przystąpiło do niej pierwszych 30 sklepów. Celem powstania sieci było stworzenie mechanizmów skutecznego konkurowania na rynku. Obecnie do sieci należy ponad 230 placówek zlokalizowanych w siedmiu województwach: wielkopolskim, zachodniopomorskim, kujawsko-pomorskim, lubuskim, dolnośląskim, opolskim i łódzkim.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram