W tej formule działa już 105 sklepów, o 20 więcej niż przed rokiem, mimo iż z niektórymi franczyzobiorcami firma musiała zakończyć współpracę. Cały czas werbuje jednak kolejnych.
Działania rozwojowe Komputronika w 2010 r. będą bowiem nakierowane na równomierne pokrycie salonami tej marki całej Polski, a więc zagęszczenie sieci w regionach, w których dotąd jej obecność była mniej widoczna (spośród najbardziej atrakcyjnych regionów stosunkowo małe zagęszczenie jest jeszcze np. w Małopolsce i na Dolnym Śląsku). Będzie to możliwe właśnie głównie dzięki salonom francyzowym i partnerskim. Bowiem Komputronik dynamiczny rozwój sieci sklepów własnych zakończył w ubiegłym roku, teraz zamierza się głównie skupić na relokacji niektórych z nich z mniej korzystnych lokalizacji do centrów handlowych.
Przychody Grupy Komputronik w ubiegłym roku wyniosły 811 mln zł i były o 7 proc. wyższe niż w 2008 r. Firma przyznaje, że istotnym generatorem przychodów była właśnie rosnąca sieć sklepów franczyzowych. Miniony rok nie był bowiem najlepszy dla rynku IT. Widoczne było zdecydowane zmniejszenie popytu konsumpcyjnego i inwestycyjnego, które dotknęło całą branżę IT i RTV AGD. Komputronik stara się jednak niustannie poszerzać swoją ofertę. Obecnie oprócz sprzętu IT sprzedaje także niektóre produkty z segmentu AGD takich producentów jak Bosh, Electrolux, LG, Philips, Samsung czy Siemens oraz sprzęt optyczny marki Celestron – teleskopy, lornetki, lunety.
Jak zostać partnerem Komputronika? Najpierw należy nawiązać współpracę handlową, dzięki której Komputronik oceni sytuację finansową i potencjał firmy. Do sieci może dołączyć sklep zlokalizowany w atrakcyjnym położeniu dla danego miasta, który ma przynajmniej 40 mkw. powierzchni. Partnerzy mogą starać się o kredyt kupiecki na towar zamawiany w Komputroniku.
Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl