Stworzony dziewięć lat temu model biznesowy Jatomi Fitness nie ma już zastosowania w przypadku dzisiejszego konsumenta. Firma sprzedaje aktywa, a jej polski biznes jest w stanie likwidacji.
Jak podaje serwis propertynews.pl, pod koniec ub.r. z mapy sieci zniknęły dwa kluby - w warszawskich Złotych Tarasach i w rzeszowskim centrum Millenium Hall. To dopiero początek całej serii zamknięć, która ma doprowadzić do finału, czyli wyjścia marki Jatomi Fitness z polskiego rynku, a jej właściciela - Jatomi Fitness Group - z biznesu.
Trevor Brennan, CEO Jatomi Fitness Group wyjaśnia, że firma sprzedaje aktywa, a polski biznes jest obecnie w stanie likwidacji. Niektóre dzierżawy klubów są przekazywane innym operatorom, podczas gdy inne lokalizacje będą zamykane. Ten model biznesowy nie ma już zastosowania w przypadku dzisiejszego konsumenta, a wysokie koszty związane z dzierżawami sprawiają, że firma działa ze stratą.
Na przełomie 2017 i 2018 roku pod marką Jatomi działało 35 klubów w 19 miastach Polski. Firma ma zakończyć działalność w ciągu najbliższych 3-4 miesięcy.
Kluby Jatomi Fitness zlokalizowane są również w Czechach, Indonezji, Malezji i Tajlandii. Obiekty działające pod tym logo oferują sprzęt siłowy i cardio, autorskie zajęcia grupowe oraz opiekę rozumianą jako pełne wsparcie nie tylko w czasie ćwiczeń w klubie, ale też przed pojawieniem się w nim oraz po skończonym treningu.