DSR: O sklepach partnerskich nie myślimy w kategoriach ilościowych

Autor: Redakcja
Data dodania: 9 lipca 2009
Kategoria:
dsr_logo.gif

dsr_logo.gifDobre Sklepy Rowerowe rozpoczęły działalność niemal 10 lat temu. Od tego czasu sieć DSR stopniowo się powiększa. W dniu dzisiejszym liczy już 127 placówek.

 Na pytania odpowiada Magdalena Bryl, Specjalista ds. Marketingu VELO sp. z o.o.

Jak wygląda rozwój Państwa biznesu na przełomie lat: od momentu rozwoju sieci?

Pomysł na stworzenie systemu partnerskiego zrodził się pod koniec lat dziewięćdziesiątych. Wiadomo, iż początki każdego przedsięwzięcia bywają trudne. Tak też było w przypadku sieci Dobre Sklepy Rowerowe. Niemniej jednak wiedzieliśmy, że to jest dobry pomysł i warto w niego inwestować. Posiadaliśmy już grupę Klientów, z którymi współpracowaliśmy. Chcieliśmy usystematyzować nasze relacje, ułatwić pracę i sobie i naszym Partnerom. Stworzyliśmy, więc koncepcję, która jak się okazało na przestrzeni ostatnich 10 lat bardzo ewoluowała. Na początek do ściślejszej współpracy zaprosiliśmy 6 placówek, głównie ze Śląska, choć w tym gronie pojawił się również sklep z Pomorza. Sklepy te z powodzeniem działają w ramach sieci do dnia dzisiejszego. Po pewnym czasie okazało się, że ten schemat działania sprawdził się. A skoro jakieś działanie przynosi pożądane rezultaty, to warto nim zainteresować nowych Partnerów. I tak stopniowo sieć DSR powiększała się. W dniu dzisiejszym liczy już 127 placówek.

Ile jednostek udaje Wam się otwierać w ciągu roku?

Uśredniając, w ciągu roku w ramach systemu partnerskiego rozpoczynamy współpracę z 10 placówkami.

Jak to wygląda w 2009 roku?

W roku 2009 swoją działalność pod szyldem Dobre Sklepy Rowerowe rozpoczęły 4 placówki.

Czy jacyś Partnerzy zrezygnowali z prowadzenia własnego sklepu, jeżeli tak, to dlaczego?

Statystyki w tym temacie są bardzo łaskawe dla systemu partnerskiego. Jeżeli już jakaś placówka rozpocznie współpracę z naszą firmą w ramach systemu partnerskiego, to ta współpraca trwa niezmiennie przez długie lata. Wiadomo, że branża rowerowa jest bardzo wymagająca i nie każdy z powodzeniem może w niej zaistnieć. Zdarzały się więc i takie sytuacje, że pomimo systemowej pomocy, którą otrzymywała placówka, sklep nie oparł się rynkowej konkurencji. Były to jednak rzadkie sytuacje. Raczej obserwujemy odmienną tendencję. A mianowicie: działający w sieci przedsiębiorca z powodzeniem otwiera kolejną placówkę pod szyldem DSR. Takich właśnie partnerów mamy znacznie więcej, iż tych, którym nie udało się w branży rowerowej.

Na jakiej liczbie sklepów chcecie się zatrzymać?

Nie myślimy w kategoriach ilościowych. Ważne jest to, by Partner, który chce przystąpić do sieci, był rzetelny, uczciwy i miał doświadczenie w branży rowerowej. Zaletą systemu jest jego elastyczność. Będzie równie dobrze działał z 100 przedsiębiorców jak i w przypadku 200 firm.

Agnieszka Grabuś, 09 lipca 2009r.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram