Nowy model prezentacji oferty handlowej to przede wszystkim nowe ekspozytory stworzone w czasie prac badawczych. Sieć stawia na bezpośrednie zaprezentowanie klientom jak najszerszej oferty. Dlatego np. ekspozycja drzwi w najnowszym salonie w Świeciu obejmuje blisko 200 modeli. Klienci mogą w nim także skorzystać z usług komplementarnych i doradztwa, dzięki nowoczesnemu systemowi standardów obsługi obejmującego m.in. szkolenia i podnoszenie kwalifikacji.
Powierzchnia tego obiektu wynosi prawie 1700 mkw., z czego niemal 600 mkw. stanowi ekspozycja, a przeszło 900 mkw. magazyn. Zastosowano w nim też szereg rozwiązań sprzyjających ochronie środowiska, m.in. ogrzewanie podłogowe, wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła/chłodu, dodatkowe docieplenie ścian budynków i sufitu, instalacja solarna do ciepłej wody użytkowej i wody grzewczej oraz oświetlenie ekspozycji światłem dziennym.
Oprócz uruchamiania salonów własnych Składy Vox zapowiedziały na ten rok otwarcie przynajmniej 5 salonów Drzwi i Podłogi Vox we franczyzie. Salony franczyzowe wyglądają najczęściej nieco inaczej niż własne ze względu na to, że franczyzobiorcy mogą wprowadzić do oferty wybrane produkty komplementarne. Jednak, jak zapowiada Beata Jankowska, menedżer ds. marketingu, w nowych salonach franczyzowych także będą w miarę możliwości wprowadzane nowe rozwiązania. - Franczyzobiorcy mają również możliwość uruchomienia salonu identycznego jak nasze własne - dodaje.
Strategia Składów Vox zakłada, że w ciągu 2-3 lat firma ma stać się największym sprzedawcą drzwi i podłóg w Polsce. Dlatego cały czas planuje dynamicznie rozwijać swoje sieci. Obecnie ma ok. 100 franczyzowych marketów budowlanych Majster, a także ok. 60 salonów z ofertą skierowaną zarówno do klientów indywidualnych, jak i firm budowlanych - Drzwi i Podłogi Vox, z których połowa to placówki własne, zaś pozostałe prowadzone są przez franczyzobiorców.
JCB