Mimo, że odzież jest najczęściej wybieraną kategorią wśród internautów kupujących w sieci (28%) to przez ostatnie 5 lat największy wzrost popularności odnotowała kategoria perfumy i kosmetyki (460%) – wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Kupuję w internecie 2014”.
Jest to podyktowane faktem, że dopiero od niedawna sieci drogeryjne i kosmetyczne są obecne w kanale online. Rosnącym zainteresowaniem cieszą się również sklepy wielobranżowe oraz oferujące produkty dla dzieci i zabawki.
Spośród 21,6 mln internautów w Polsce, ponad 12,5 mln odwiedza platformy sklepowe. Coraz więcej konsumentów docenia, że zakupy internetowe można robić przez całą dobę (86%), możliwość dostawy do domu (81%) oraz łatwość w porównywaniu ofert (81%). Według internautów e-zakupy są wygodne i łatwe, a także często tańsze od tradycyjnych zakupów.
Jak wynika z raportu szczególną uwagę e-konsumenta przykuwają w Internecie promocje i wyprzedaże. Od 2009 r. popularność tej kategorii wzrosła ponad siedmiokrotnie. Coraz mniejszym zainteresowaniem cieszą się natomiast zakupy grupowe, których popularność na przestrzeni ostatnich pięciu lat spadła o 37%.
INK