Drogerie się zrzeszają

Autor: Redakcja
Data dodania: 28 lipca 2011
Kategoria:
kosmetykiFranczyzowe sieci sklepów z kosmetykami, choć wciąż jeszcze niewielkie, pod skrzydłami gigantów FMCG rosną w szybkim tempie.

Sieć Drogerii Koliber została przejeta przez Grupę Dystrybucyjną Tradis należącą do Emperii w październiku ubiegłego roku. Od tego momentu dołączyło do niej 27 nowych lokalizacji.

- Nasze drogerie umacniają pozycję na rynku i wkraczają w nowe obszary działalności. Od momentu włączenia do grupy Tradis liczba naszych placówek zwiększyła się o około 50 proc. Działamy także aktywnie w celu zwiększenia rozpoznawalności marki stąd decyzja – na początku 2011 roku – o rebrandingu. Zaprojektowaliśmy nowe, delikatniejsze i bardziej kobiece logo oraz podjęliśmy działania związane ze stworzeniem jednakowego wystroju placówek. Mamy zamiar dalej aktywnie rozwijać naszą sieć przez zwiększanie ilości placówek oraz poprawę wizerunku – mówi Katarzyna Niemiec, prezes zarządu sieci Koliber.

Sieć Koliber tworzą obecnie 74 sklepy. Działają one na terenie województw śląskiego, małopolskiego i opolskiego. Lojalność wobec kluczowego dostawcy – spółki Ambra, należącej do Grupy Tradis – wynosi aż 81 proc.

Sieć dla swojej spółki zależnej – Polskiej Grupy Drogeryjnej – buduje także Eko Holding. Inauguracja projektu Drogerie Jasmin miała miejsce w maju ubiegłego roku, po tym, jak PGD przejęła sieć ok. 50 Drogerii Aster i na ich bazie postanowiła budować własną markę franczyzową.

- W momencie przejęć wszystkie dotychczasowe umowy, którymi były związane te drogerie, przestawały obowiązywać. Ich właściciele mogli zdecydować, czy chcą przystąpić do sieci Drogerie Jasmin – wspomina Marzena Gradecka, prezes PGD.

Decyzje przedsiębiorców zapadały bardzo szybko, choć nieco wolniej niż początkowo oczekiwała tego spółka. Zakładała bowiem, że do końca 2010 r. w sieci Jasmin będzie działać 200 sklepów. Dzis jest ich ok. 140.

Rynek chemii i kosmetyków stał się kolejnym obszarem, po artykułach spożywczych, na którym konkurują ze sobą najwięksi dystybutorzy. Do budowania lojalności zakupowej klientów przy jednoczesnej konsolidacji rynku wykorzystują franczyzę. Niezleżne sklepy coraz chętniej z tej oferty korzystają jako że ich sytuacja na rynku jest coraz trudniejsza. A do tego konkurencja cały czas rośnie. Oprócz największych sieci takich jak Rossmann czy Drogerie Natura do gry włączył się niedawno właściciel Biedronki, firma Jeronimo Martins Distribution, która uruchomiła w naszym kraju pierwszą drogerię. Swój pierwszy sklep z samymi kosmetykami otworzył ostatnio także Carrefour.

JCB

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram