Drogerie największym kanałem sprzedaży kosmetyków do opalania

Autor: Redakcja
Kategoria:
Drogerie największym kanałem sprzedaży kosmetyków do opalania; Foto: freeimages.com

W okresie od maja 2013 roku do kwietnia 2014 roku rynek kosmetyków do opalania w Polsce odnotował spadek w odniesieniu do analogicznego okresu w latach ubiegłych o 2% w ujęciu ilościowym i 8% w ujęciu wartościowym. Z kolei biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, kosmetyki do opalania były kupowane przede wszystkim w sklepach drogeryjno-perfumeryjnych.

Według analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK, w okresie od maja 2013 roku do kwietnia 2014 roku nieco ponad 20% polskich gospodarstw domowych dokonało zakupu produktów z kategorii kosmetyków do opalania. Ponadto, w monitorowanym okresie, około 18% gospodarstw przynajmniej raz kupiło produkty do opalania, około 5% produkty po opalaniu, a niemal 4% – produkty samoopalające.

W analizowanym okresie pojedyncze polskie gospodarstwo domowe kupiło przeciętnie 240 ml (średnio 2 opakowania) produktów z kategorii kosmetyków do opalania, wydając na nie przeciętnie 25 zł. W skali całego kraju daje to zakupy o łącznej ilości 750 tys. litrów.

Biorąc pod uwagę częstotliwość zakupu w podanym okresie polskie gospodarstwa domowe kupowały kosmetyki do opalania przeciętnie 1,5 raza. Wartość zakupu podczas pojedynczej wizyty w sklepie wynosiła średnio 17 zł.

Z kolei biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, kosmetyki do opalania były kupowane przede wszystkim w sklepach drogeryjno-perfumeryjnych. W okresie od maja 2013 roku do kwietnia 2014 roku udział tego kanału dystrybucji w zakupach całej kategorii wyniósł około 45% zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. Udział hipermarketów, supermarketów i dyskontów kształtuje się w ujęciu ilościowym na poziomie 11-16% każdy z widocznym trendem wzrostowym dyskontów i supermarketów.

Udział produktów markowych w rynku kosmetyków do opalania szacuje się w ujęciu ilościowym na poziomie 83%. Liderami na rynku są marki Ziaja, Kolastyna i Soraya. Wśród produktów marek własnych sieci największe znaczenie mają produkty sieci Rossmann i Lidl, których łączny udział w zakupach kategorii w ujęciu ilościowym stanowi około 16%.

Martyna Chruślińska, analityk kategorii panelu gospodarstw domowych GfK, komentuje:

W okresie od maja 2013 roku do kwietnia 2014 roku po produkty markowe sięgnęło 20% gospodarstw domowych. Z kolei po produkty marek własnych sieci - niewiele ponad 4%, co wskazuje iż większość nabywców kategorii kosmetyków do opalania preferuje produkty markowe.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram