W sieci Drogerie Jawa działa już 220 sklepów. Do końca roku ma być ich aż 400. Szybkie tempo rozwoju sieci i zainteresowanie franczyzobiorców wskazują, że ten cel zostanie osiągnięty bez problemów.
Za siecią drogerii stoi potężny partner - firma Komplex-Torus. To dystrybutor artykułów chemicznych, higienicznych i kosmetycznych. Dysponuje pięcioma magazynami przeładunkowymi (w Płocku, Łomży, Zduńskiej Woli, Siedlcach i Olsztynie), centralny magazyn w Warszawie ma 7 000 m2. Komplex-Torus obsługuje 2400 klientów, w tym 300 drogerii, dostarczając im produkty z gamy 11 000 pozycji. Roczne przychody ze sprzedaży to 140 mln zł. Komplex-Torus zaopatruje m.in. sieci Alma, Piotr i Paweł, drogerie Hebe, sklepy Topaz i Marc Pol.
Nasza firma istnieje już od 24 lat, ma mocną pozycję na rynku i wielu odbiorców. Zaopatrujemy wszystkich, którzy chcą od nas kupować - mówi nam Wojciech Radliński, prezes Komplex-Torus.
Na przełomie wieków Kompex-Torus zbudował grupę zakupową Jawa, zrzeszającą 800 sklepów. Niedawno zdecydowała się na na otwarcie własnego konceptu - opartej na franczyzie sieci Drogerie Jawa.
Sieć powstała pod koniec 2012 roku. Drogerie Jawa to projekt detaliczny, adresowany zarówno do osób dopiero szukających pomysłu na biznes, jak i prowadzących już drogerię lub stoisko chemiczno-kosmetyczne w swoim sklepie. Na takich właśnie filarach opiera się koncept Drogerii Jawa. Oprócz sklepów własnych sieci, rozwijane są drogerie zintegrowane oraz stoiska zintegrowane. Wszystkie placówki są jednolite wizualnie w zależności od formatu i działają w tym samym systemie. Najważniejszym wymaganiem dla franczyzobiorców, którzy zamierzają otworzyć drogerię, jest dysponowanie powierzchnią handlową. W przypadku istniejących już drogerii lub sklepów z innej branży powinno być to 80-200 m2, inwestorzy chcący dopiero otworzyć sklep, powinni mieć do dyspozycji lokal o powierzchni 120-200 m2.
Drogeria zintegrowana to tzw. twarda franczyza. Otwieramy mniej więcej dwa sklepy miesięcznie w tym formacie. Naszą zaletą jest szybkość działania. Pracowaliśmy już z przedsiębiorcami, którzy prowadzili nieduży sklep i kiedy w bezpośredniej okolicy otworzył się dyskont znanej sieci, musieli zmienić branżę. Już 4 tygodnie po rozpoczęciu współpracy z nami prowadzili Drogerię Jawa. Dołączyło do nas również sporo punktów po sieciach drogeryjnych, które zniknęły z rynku – mówi Wojciech Radliński.
Drugi wariant współpracy z siecią Jawa to stoiska w istniejących sklepach z innej branży.
- Nie tylko spożywczej, ale i AGD, budowlanej czy w aptekach. Z naszego doświadczenia wynika, że np. sklepy spożywcze nie do końca umieją wykorzystać swój potencjał w sprzedaży artykułów drogeryjnych. Mogą to zrobić we współpracy z nami i w ten sposób – dzięki naszej wiedzy i doświadczeniu – zwiększyć swoje obroty – twierdzi prezes Radliński. Tego typu stoiska są również w pełni zintegrowane z siecią, również pod względem wizualizacji czy logistyki dostaw.
Otwarcie własnej drogerii lub stoiska nie jest tanie, ale większość kosztów pochłania zatowarowanie sklepu, są to więc pieniądze pozostające później w obrocie. Samo przygotowanie placówki – remont, meble, komputery – to koszt szacowany na ok. 80 tys. zł. Kupienie pierwszej partii towaru to ok. 230 - 250 tys. zł netto (300 tys. brutto). Po otwarciu i zatowarowaniu sklepu, partnerzy Jawy mogą liczyć na dogodne formy kredytowania zakupów. Plusem według Wojciech Radlińskiego jest przede wszystkim doświadczenie i jakość usług.
- Jesteśmy dobrym dostawcą, robimy to od niemal 25 lat i naprawdę się na tym znamy. Dysponujemy świetnym zapleczem logistycznym a każdy punkt – niezależnie czy należy do nas, czy do partnera – traktujemy jednakowo – mówi.
Co ciekawe, Jawa nie pobiera od franczyzobiorców żadnych opłat – ani wstępnej, ani marketingowej czy miesięcznej.
- My zarabiamy na dystrybucji towarów. Zaopatrujemy przeszło 2500 sklepów, firma jest w stałej, dobrej kondycji. Nie ma więc potrzeby stosowania żadnych dodatkowych opłat. Również dzięki temu każdy sklep działa na takich samych zasadach – podkreśla prezes Radliński.
Sieć udziela swoim placówkom wsparcia marketingowego. Do jego elementów należą m.in. popularne w Polsce gazetki promocyjne, materiały POS, wizualizacja sieciowa, konferencje i wyjazdy integracyjne czy wynagrodzenie retrospektywne. Partnerzy Jawy często korzystają z opcji „hucznego otwarcia” swojego sklepu – sieć w tym dniu organizuje event z promocjami, konkursami etc.
Szukasz sieci franczyzowej? Sprawdź franczyzy w naszym katalogu sieci.