Drogerie i usługi kosmetyczne w Polsce rosną w siłę

Autor: Redakcja
Data dodania: 10 stycznia 2008
Kategoria:

Jak podaje Instytut Badania Rynku i Opinii Publicznej, Polki wydają 600 milionów zł rocznie na kosmetyki kolorowe.

Raz na kilka miesięcy, przeciętnie zarabiający Polak przeznacza 126 zł na kosmetyki zapachowe, a wartość sprzedaży mydeł, dezodorantów, kremów i balsamów wzrasta każdego roku o ponad 300 mln zł.

W świetle tych informacji, dynamiczny rozwój rynku drogerii i sklepów kosmetycznych wydaje się być zrozumiały. Największe sieci drogerii przyjmują strategię dynamicznej ekspansji, powstają nowe placówki, wzbogacany jest asortyment sklepów, a producenci zwiększają budżety na promocję i reklamę.

Najdynamiczniejszy rozwój na rynku drogerii odnotowuje w ostatnim czasie sieć Drogerie Natura. Po gruntownych zmianach wizerunkowych, sieć postawiła na zwiększanie liczby placówek i planuje otwierać 50 nowych sklepów rocznie. Wszystko wskazuje na to, że firmie uda się zrealizować ten ambitny plan – w ciągu trzech miesięcy powstało 20 nowych drogerii. Placówki powstały zarówno w centach handlowych dużych miast, jak i w mniejszych miejscowościach.

O ile sieć Drogerie Natura stawia na sklepy własne, o tyle pięć innych sieci zdecydowało się na zwiększanie liczby placówek przy pomocy systemu franczyzowego. Sieci drogerii Aster, A-Propos, Koliber, Vica i międzynarodowy gigant Yves Rocher udostępniają osobom zainteresowanym możliwość poprowadzenia własnego sklepu kosmetycznego pod znaną marką. Franczyza pozwala ograniczyć zarówno czas jak i koszt rozwijania sieci placówek, dlatego może okazać się krokiem w dobrą stronę dla firm, którym zależy na szybkim rozwoju, a nie dysponują środkami wystarczającymi na otwierani własnych sklepów.

Aby sprostać rosnącej w tym segmencie rynku konkurencji, sieci drogerii prześcigają się we wdrażaniu nowatorskich rozwiązań. Przede wszystkim ujednolicają wizerunek placówek i ich pracowników, poszerzają asortyment i oferują usługi dodatkowe, jak choćby dermo konsultacje.

Obroty firm kosmetycznych i wartość sprzedaży rosną, a na wprowadzanych innowacjach korzystają konsumenci. Innowacyjne rozwiązania stosowane są również coraz częściej w salonach kosmetycznych, gdzie panuje moda na rożnego rodzaju sprzęt do zabiegów na ciało. A zupełną nowością jest otwieranie luksusowych salonów kosmetycznych i Spa na lotniskach, w środku lasu tropikalnego, czy na pustyni.

Sabina Kobus, 10.01.2007

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram