Drogerie chętne do konsolidacji

Autor: Redakcja
Data dodania: 30 marca 2011
Kategoria:

kosmetyki

W ciągu niespełna roku od inauguracji konceptu do sieci Drogerie Polskie dołączyło ponad 130 niezależnych sklepów, co czyni ją największą siecią franczyzową w branży.

Sieć Drogerie Polskie tworzona jest przez jednego z największych dystrybutorów kosmetyków w kraju - firmę Błysk z Jastrzębia Zdroju. Budowa sieci rozpoczęła się w czerwcu ubiegłego roku, proces ten został zainaugurowany podczas konferencji w Szczyrku. Przed kilkoma dniami Błysk zorganizował kolejną konferencję, tym razem w Ustroniu, podczas której podsumowano dotychczasową realizację założeń, które przyświecały stworzeniu sieci.

Po 9 miesiącach funkcjonowania konceptu na rynku do sieci przyłaczyło się 135 sklepów drogeryjnych, z czego 85 proc. funkcjonuje już w pełnej wizualizacji charakterystycznej dla tej sieci. Tym samym Drogerie Polskie stały się siecią numer cztery na polskim rynku drogeryjnym po Rossmannie, Jawie (nieformalny związek drogerii, które wspólnie wydają gazetkę) oraz Drogeriach Natura. Są one jednocześnie największą siecią franczyzową w tej branży.

Drogerie Polskie wspierają swoich partnerów w takich obszarach jak marketing, wizualizacja sklepów, budowanie rozpoznawalności marki (m.in. bloki reklamowe w TVN24 w okresie przedświątecznym), a także tworzenie atrakcyjnej oferty handlowej. Sieć negocjuje centralne umowy z producentami, a także oferty dedykowane wyłącznie dla Drogerii Polskich. Dużym ułatwieniem jest też dysponowanie przez sieć centralnym magazynem, który stanowi wygodne i skuteczne zaplecze logistyczne oraz umożliwia oferowanie asortymentu w atrakcyjniejszych cenach dzięki zbiorczym zamówieniom.

Drogerie Polskie wyznaczają sobie już także kolejne cele na najbliższą przyszłość. Należą do nich przede wszystkim podnoszenie jakości obsługi klienta poprzez system szkoleń wewnętrznych, sfinalizowanie przygotowań do wprowadzenia wspólnego programu lojalnościowego, dalsze powiększanie obszaru działania oraz przestrzeganie reguł obowiązujących w sieci. Szeroko zakrojone będą działania związane z rozpoznawalnością marki, które przełożą się na wzrost zainteresowania klientów.

Sytuacja małych niezależnych drogerii z roku na rok pogarsza się. Sklepy wypychane są z rynku przez sieci. Sytuacja jest więc analogiczna do tej, jaką obserwujemy w branży spożywczej. I podobnie, jak w branży spożywczej, tak i na rynku drogeryjnym zaczynamy mieć do czynienia z coraz intensywniejszymi procesami konsolidacyjnymi, prowadzonymi głównie przez dystrybutorów artykułów chemiczno-kosmetycznych.

Oprócz firmy Błysk i jej sieci Drogerie Polskie analogiczny projekt od kwietnia ubiegłego roku realizuje Polska Grupa Drogeryjna należąca do Eko Holdingu. Pod stworzoną przez nią marką - Drogerie Jasmin - także działa już ponad 100 placówek. Do gry włączyła się przed kilkoma miesiącami również Emperia, przejmując sieć ok. 60 sklepów franczyzowych Koliber. W tym roku czeka ją zmana wizualizacji na bardziej nowoczesną, w planach jest też przyłączenie ok. 20 nowych placówek. Sieć franczyzową buduje także Delko, notowany na GPW dystrybutor chemii gospodarczej i kosmetyków. Blue Drogerie liczą jednak na razie tylko kilkanaście placówek.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram