Drakula w butach Heavy Duty

Autor: Redakcja
Data dodania: 28 stycznia 2009
Kategoria:

Gdańska spółka Draszba, będąca właścicielem marki Heavy Duty i Marisha rozwija sieć sprzedaży w Rumunii. Produkty obu marek, skierowane są do młodego (20-25 lat), dobrze wykształconego i aktywnie żyjącego odbiorcy, ceniącego jakość i oryginalne wzornictwo.

Pod koniec ubiegłego roku Draszba zarejestrowała spółkę HD HEAVY DUTY SRL, której zadaniem jest rozwijanie sieci sprzedaży HD HEAVY DUTY na terenie Rumunii.
Pierwszym sukcesem było podpisanie umowy najmu w największym centrum handlowym POLUS CENTER mieszczącym się w 350-tysięcznym mieście CLUJ-NAPOCA (stolica Transylwanii). Sklep pod szyldem HD HEAVY DUTY został uruchomiony w połowie grudnia 2008 roku.
Kolejna umowa na wynajem powierzchni handlowej w nowobudowanym centrum handlowym GRAND ARENA w Bukareszcie została również podpisana w końcu roku 2008. Otwarcie centrum oraz sklepu HD nastąpi już w marcu 2009.
Obecnie spółka bardzo aktywnie poszukuje najlepszych powierzchni handlowych na terenie Rumunii. W 2009 planowane jest otwarcie  3-4 sklepów.
Rozwijane są struktury spółki, tak, aby jeszcze w tym roku rozpocząć sprzedaż hurtową dla sieci mono i multibrandowych oraz pojedynczych sklepów na terenie Rumunii.
Firma poczyniła także przygotowania do rozwoju poprzez franczyzę – na przyszłych partnerów czeka już pakiet franczyzowy określający warunki współpracy. Proces rekrutacyjny zostanie wkrótce rozpoczęty.
„Swoją decyzję o ekspansji na rynek rumuński poprzedziliśmy kilkoma wizytami w tym kraju. Odwiedziliśmy wszystkie duże miasta, znamy wszystkie dobre lokalizacje handlowe. Mamy również doświadczenia w handlu w krajach Europy Środkowej i Wschodniej” – powiedział Michał Figura Dyrektor Handlowy Draszba Sp. z o.o. -  „Mieliśmy szczęście trafić na odpowiedzialne, przedsiębiorcze i godne zaufania osoby do rozwijania działalności w Rumunii. To duży atut, szczególnie przy rozpoczęciu działalność w obcym kraju.
Uważamy rynek rumuński za bardzo chłonny, o dużym potencjale wzrostu. Konkurencja dla nas na tym rynku jest niewielka. Jest duża szansa na zajęcie dominującej pozycji”.

W Polsce pod szyldem HD działa obecnie 46 salonów (25 własnych i 21 franczyzowych). Do 2012 roku mają powstać kolejne tak, aby łączna liczba sklepów osiągnęła 100. Nowym otwarciom towarzyszy także rozwój jakościowy sieci, którego celem jest budowanie trwałych relacji z klientem.
„Z siecią HD współpracuję już od kilku lat i z satysfakcją obserwuję jej dynamiczny i przemyślany rozwój. Dobry jakościowo i oryginalny wzorniczo produkt w rozsądnej cenie został dobrze przyjęty przez klientów. W ciągu kilku lat firmie udało się pozyskać kilkunastu franczyzobiorców, co potwierdza atrakcyjność przyjętego przez nią modelu biznesowego. Ekspansja na rynek rumuński, który pod wieloma względami przypomina rynek polski sprzed kilku lat to niewątpliwie krok w dobrym kierunku” – ocenia Andrzej Krawczyk z Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych.

Redakcja, 29 stycznia 2009 r.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram