mrowka_160
Sieć Grupy PSB otworzyła w 2012 roku 25 PSB-Mrówek oraz 10 Mini-Mrówek i liczy obecnie 130 marketów o łącznej powierzchni sprzedaży ponad 163 000 m2, dając zatrudnienie 2400 osobom.
Sklepy PSB Mrówka mogą uruchamiać tylko akcjonariusze Polskich Składów Budowlanych. Nowe osoby, które chcą przystąpić do sieci, muszą więc wykupić najpierw akcje spółki, których cena kształtuje się w granicach 150 tys. zł. Sklepy powinny mieć od 1000 do 4000 mkw. i być zlokalizowane w miastach od 15 do 100 tys. mieszkańców.
Inaczej wygląda sytuacja Mini-Mrówek – przed przystąpieniem do konceptu wymagana jest opłata franczyzowa, która wynosi 10 tys. zł. Dodatkowo, co miesiąc, franczyzobiorca zobowiązany jest do ponoszenia kosztów opłaty bieżącej w wysokości 0,5 procenta od obrotu. Franczyzobiorca musi też dysponować sklepem o powierzchni od 400 do 800 m2.
W ofercie sklepów znajduje się ponad 10 tysięcy artykułów z branży budowlanej, wykończeniowej, elektronarzędzi, farb, instalacji, oświetlenia oraz artykułów do kuchni, łazienki i ogrodu. Podstawowym obszarem działalności Grupy Polskie Składy budowlane jest handel ciężkimi materiałami budowlanymi – poprzez sieć ponad 420 hurtowni i kilkunastu centrów PSB-Profi.
Adam Gieras