top_banner_left
W samym grudniu obroty Grupy Redan, właściciela marek odzieżowych Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket, były o 20% wyższe niż przed rokiem. Szczególnie dobrą sprzedaż zanotował segment modowy, którego grudniowe obroty, licząc rok do roku, wzrosły o 33%. O 3 punkty procentowe – w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku – spadła jednak marża. – Klienci bardzo dobrze przyjęli wprowadzone przez nas w grudniu obniżki sezonowe. Odbiło się to jednak na spadku osiąganej przez nas marży handlowej – powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A. W segmencie dyskontowym zanotowano 14% wzrost dochodów przy wypracowanej na tym samym poziomie, co w 2011 roku marży.
Redan dynamicznie rozwija sprzedaż realizowaną za pośrednictwem e-commerce. Sprzedaż przez Internet w 2012 r. zapewniła Grupie Redan podwojenie dochodów osiągniętych w 2011 roku. – Zakładamy kontynuowanie dynamicznego rozwoju e-commerce w kolejnych okresach. To najszybciej rozwijający się kanał sprzedaży naszej Grupy, którego udział w łącznych przychodach systematycznie rośnie – podkreślił Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Redan SA. Zgodnie z założeniami Zarządu Redanu, kanał e-commerce wytypowany jako jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się w segmencie fashion, realizuje założone cele.
Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TextilMarket. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu. W Polsce Grupa Kapitałowa zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 500 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy Textilmarket. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje Spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka aktywnie wspiera Fundację Happy Kids.
Adam Gieras