Dobrewina.pl wejdą na New Connect

Autor: Redakcja
Data dodania: 8 listopada 2010
Kategoria:
Dobre_Wina_PhotoWłaściciel sieci, firma Grand Cru chce zadebiutować na rynku alternatywnym w połowie przyszłego roku.

Dzisiejszy "Puls Biznesu" donosi, że spółka chciałaby pozyskać z oferty prywatnej ok. 1,5 mln zł, które zostanie przeznaczone na dalszą budowę sieci. W ciągu 5 lat pod szyldem dobrewina.pl ma powstać ok. 80-100 sklepów. Aczkolwiek już teraz, przy 25 lokalizacjach jest to największa sieć specjalistycznych sklepów z winami w naszym kraju.

Założycielem sieci jest Duńczyk Peter Pulawski, który otworzył pierwsze 4 sklepy w Polsce, a teraz pomaga powtórzyć swój sukces franczyzobiorcom. Większość placówek działa bowiem na zasadzie franczyzy. Najnowsze powstały m.in. w Radomiu i Pruszkowie.

Firma nie wymaga doświadczenia w branży winiarskiej. Dla przykładu, Dariusz Rybczyński, właściciel sklepu w Pruszkowie wcześniej przez 17 lat był związany z branżą bankową. Franczyzobiorca powinien natomiast dysponować lokalem własnym lub wynajmowanym o powierzchni 30-60 mkw. oraz środkami na inwestycje na poziomie 35-50 tys. zł. Licencja kosztuje symboliczną złotówkę i nie ma okresowych opłat licencyjnych. Franczyzodawca w  utrzymuje się ze sprzedaży do franczyzobiorcy, a franczyzobiorca ze sprzedaży do klienta końcowego.

Rynek winiarski uważa się w Polsce za bardzo perspektywiczny. Jego udział w rynku alkoholu jest bowiem wciąż niewielki - rzędu 8-10 proc. Na razie przeważa u nas sprzedaż win półsłodkich i półwytrawnych, lecz na przestrzeni kolejnych lat coraz lepiej powinny sprzedawać się wina wytrawne. Powinna także rosnąć średnia kwota wydawana na butelkę.

Prezes Grand Cru zauważa, że sprzedaż alkoholi przesuwa się w naszym kraju ze sklepów monopolowych na osiedlach i delikatesów do sieci hiper- i supermarketów, a także na stacje benzynowe. - Przy okazji powstają także specjalistyczne sklepy winiarskie, lecz na łącznie ponad 200 tysięcy punktów mających zezwolenie na sprzedaż alkoholu w Polsce, zaledwie 300-400 można nazwać sklepami specjalistycznymi. Te sklepy mają udział w rynku pod względem wolumenu w granicach 6-8 proc. wszystkich win sprzedawanych w Polsce. Jednak ich udział wartościowy jest bliżej 15 proc. - mówi Peter Pulawski.

JCB

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram