Dobre_Wina_Photo
Jak dowiedział się portal FranczyzawPolsce.pl, w marcu spółka Grand Cru dokonała podwyższenia kapitału w drodze prywatnej emisji udziałów o wartości 1 mln zł. To pierwszy krok w kierunku planowanego na drugie półrocze 2011 roku debiutu na New Connect. Spółka podpisała już także umowę z autoryzowanym doradcą NC - IPO Doradztwo Startegiczne S.A., który wprowadzi ją na giełdę.
Po zarejestrowaniu nowego kapitału Peter Pulawski nie będzie posiadał już większości udziałów w spółce, tylko niespełna 20 proc., niemniej zachowa rzeczywistą kontrolę nad nią. Przy zwiększeniu kapitału jednocześnie zmieniono bowiem umowę spółki w ten sposób, że dopóki Pulawski posiada minimum 10 proc. udziałów, to osobiście wyznacza prezesa zarządu. Może również wyznaczyć samego siebie.
Dobrewina.pl w dużej mierze swój rozwój zawdzięczają franczyzie. Obecnie w sieci funkcjonuje 27 sklepów, w tym 6 własnych, z czego trzy działają w systemie agencyjnym oraz 21 franczyzowych. Spółka prowadzi własny import, współpracując z ponad 40 dostawcami i dystrybutorami win i wyrobów delikatesowych w Europie, Ameryce Południowej, RPA i Australii. Dzięki pozyskanym środkom, spółka będzie w stanie przyspieszyć tempo rozwoju sieci sprzedaży win.
Planowane są kolejne otwarcia sklepów własnych i franczyzowych, a także wprowadzanie do nich nowych produktów. Część sumy pozyskaniej z emisji zostanie przeznaczona na zdobycie zezwolenia na obrót hurtowy alkoholem mocnym. Spółka liczy na to, że uda jej się pozyskać je do września.
Dobrewina.pl chcą także uatrakcyjnić i wzmocnić swój wizerunek. Dlatego też część środków z emisji sieć wyda na doradztwo oraz wdrożenie rekomendowanych rozwiązań, które lepiej zdefiniują markę dobrewina.pl oraz poprawią standardy obowiązujące w sieci zgodnie z najnowszymi trendami najlepszych praktyk i wiedzy. Jak podkreślają przedstawiciele sieci, chcą stworzyć narzędzia i warunki do lepszego komunikowania obecnym i potencjalnym klientom, czym są dobrewina.pl i jakie dają korzyści.