Esotiq & Henderson, właściciel franczyzowej sieci salonów z bielizną pochwalił się znaczącą poprawą rentowności wyniku operacyjnego i netto oraz trzycyfrowym wzrostem sprzedaży w internecie.
Skonsolidowana sprzedaż spółki Esotiq & Henderson w trzecim kwartale tego roku wyniosła 40,4 mln zł (wzrost o 7,8 proc.), z czego 39,8 mln zł przypadało na spółkę matkę (wzrost o 21 proc.). Wynik operacyjny grupy w trzecim kwartale 2017 wyniósł 1 mln zł wobec straty 0,9 mln zł rok wcześniej. Zysk netto spółki matki w III kwartale 2017 wzrósł z 1,3 do 2 mln zł (wzrost o 47,4 proc.). Wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych w III kwartale w salonach marki ESOTIQ w Polsce wyniósł 8,5 proc.
- Trzymamy koszty pod ścisłą kontrolą, zmniejszamy zapasy i poziom zadłużenia. Z kolei, bardzo dobry wpływ na sprzedaż miało wprowadzenie nowych, coraz bardziej rentownych produktów, stopniowe rozszerzanie asortymentu o odzież i kosmetyki w salonach ESOTIQ oraz spersonalizowane akcje marketingowe - mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.
Po trzecim kwartale sieć sprzedaży marki ESOTIQ w Polsce i zagranicą liczyła 281 salonów (+5 r/r). Na Ukrainie i Białorusi działało 17 sklepów i 3 w Niemczech.
- Wzrost może nie jest znaczący, ale najbardziej chodzi nam o jakość. Rezygnujemy z najmniej perspektywicznych lokalizacji, otwierając w zamian punkty w lepiej rokujących miejscach. Bardzo perspektywicznym kierunkiem rozwoju dla nas jest Wschód. Tam sieć sprzedaży rośnie najszybciej. Do końca tego roku chcemy mieć tam 23 salony marki ESOTIQ i kolejne 5 w przyszłym roku. W październiku otworzyliśmy sklep franczyzowy w Kiszyniowie, stolicy Mołdawii. W Niemczech w tym roku zamierzamy otworzyć jeszcze jeden salon, by mieć ich 4 do końca tego kwartału i kolejne 3 w przyszłym roku - dodaje prezes Esotiq & Henderson.
Nadal bardzo szybko rośnie sprzedaż spółki w internecie. Przychody internetowego sklepu marki ESOTIQ w III kwartale tego roku wyniosły 1,26 mln zł, o 156 proc. więcej niż przed rokiem.