Wyniki jednego z głównych graczy na rynku wskazują na rozpędzanie się koninktury w całej branży FMCG.
Emperia Holding S.A. prowadząca dystrybucję hurtową oraz sieci sprzedaży detalicznej w branży FMCG osiągnęła w pierwszym kwartale 2008 roku zysk netto 18 mln zł i był on wyższy o 7,8% od zysku uzyskanego w analogicznym okresie z zeszłego roku. Firma w pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku wypracowała przychód na poziomie 1,3 mld zł, i był on wyższy o 21,5 % od przychodu z pierwszego kwartału 2007 roku.
Do najważniejszych wydarzeń minionego kwartału Holding zalicza: przyłączenie trzech spółek Lewiatan Dolny Śląsk z siedzibą w Zgorzelcu, Lewiatan Zachód z siedzibą w Szczecinie oraz Lewiatan Orbita z siedzibą w Olsztynie. Wymienione spółki zarządzają sieciami franczyzowymi zrzeszającymi 381 placówek detalicznych. Uruchomiono również centrum dystrybucji w Błoniu o powierzchni 13 tys. mkw. W segmencie dystrybucji hurtowej rozpoczęto integrację spółek do jednego podmiotu gospodarczego - Tradis.
Emperia Holding S.A. jest podzielona na dwa segmenty:
Detaliczny składający się z:
- Sieci supermarketów:
Stokrotka – 120 supermarketów, w tym 3 delikatesowe Stokrotka Premium
- Sieci sklepów o zróżnicowanym formacie:
Groszek – 709
Milea – 6
Społem Tychy – 31
Jaskółka – 27
Centrum – 13
Maro Markety – 18
Euro Sklepy – 281
Lewiatan Podlasie – 149
Lewiatan Dolny Śląsk – 89
Lewiatan Zachód – 206
Lewiatan Orbita – 86
Dystrybucyjny skupiający 9 spółek zależnych (Eldorado, Bos, DLS, Sygel-Jool, DEF, Express Podlaski, Sydo, Alpaga-Xema oraz zajmującą się importem i eksportem Arsenal),
o uporządkowanej geograficznie działalności operacyjnej, bądź funkcjonalnie w ramach wydzielonych makroregionów, które pokrywają całą Polskę. Spółki te dysponują łącznie 68 oddziałami dystrybucyjnymi, w tym 58 magazynami Cash&Carry.
Jak mówi Prezes Zarządu Emperii Holding Artur Kawa „Konsekwentny rozwój organiczny i aktywność w obszarze konsolidacji zapewniają Emperia Holding umocnienie pozycji lidera na polskim rynku FMCG, a dobre wyniki finansowe, pomimo wysokich kosztów restrukturyzacji i kosztów dynamicznego rozwoju, utwierdzają nas w przekonaniu, że obraliśmy właściwą strategię, pozwalającą zrealizować ambitne plany na bieżący rok i najbliższe lata” .
Łukasz Sosnowski
15 maja 2008 r.