Kultura picia alkoholu w Polsce ulega zmianie. Szukamy smaku, a nie mocy wybierając trunki coraz lepszej jakości. To dobry grunt dla rozwoju sieci sklepów specjalistycznych oferujących szeroki wybór napoi alkoholowych w ramach oryginalnego konceptu.
Do picia alkoholu przyznaje się około 84% dorosłych Polaków. Ze sprawozdania Ministerstwa Zdrowia wynika, że pijemy coraz więcej. W 2013 roku na jednego Polaka przypadło blisko 10 litrów czystego spirytusu, z czego więcej niż połowa zawarta była w piwie.
Jesteśmy też świadkami zmiany kultury picia alkoholu. Szukamy przede wszystkim smaku, a nie mocy. Ulubionym trunkiem Polaków jest piwo. Statystyczny Polak wypija rocznie 97 litrów tego napoju.
Nie dziwi więc, że na rynku pojawiają się sklepy specjalistyczne nastawione na sprzedaż alkoholi. Jedną z marek, która w ciągu ostatniego roku nabrała rozpędu jest Al.Capone – Specjaliści od Alkoholu. W maju tego roku firma otworzyła szósty sklep franczyzowy zlokalizowany w Dębicy (łącznie w ramach sieci działa 17 sklepów).
Sieć specjalistycznych sklepów alkoholowych Al.Capone rozwija się na terenie województw małopolskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego. Według wcześniejszych zapowiedzi organizatora tego systemu, w ciągu najbliższych dwóch lat marka chce podpisać umowę franczyzy z około 30 przedsiębiorcami.
INK