Dobre perspektywy dla lodziarni

Autor: Redakcja
Data dodania: 5 lipca 2016
Kategoria:
Foto: freeimages.com
Rośnie sprzedaż lodów.

Jemy co raz więcej lodów i więcej za nie płacimy. W te wakacje lody będą o około 1% droższe niż przez rokiem. Zarobią na tym, m.in. sieci lodziarni, które rozwijają się coraz prężniej. 

Według danych GUS w maju 2016 roku za lody musieliśmy zapłacić o 0,9% więcej niż rok wcześniej. Tendencja ta utrzyma się prawdopodobnie w kolejnych miesiącach ze względu na rosnące ceny cukru i bakalii. To nas jednak najpewniej nie zniechęci do jedzenia lodów, które z roku na rok stają się coraz mniej sezonowym produktem.

Ubiegłoroczne, upalne lato wpłynęło na znaczący wzrost spożycia lodów w gospodarstwach domowych. Według danych GUS w 2015 roku spożycie lodów w gospodarstwach domowych wzrosło aż o 9% do 2,88 litra na osobę. W porównaniu do 2010 roku konsumpcja lodów zwiększyła się o 26%, podczas gdy w przypadku większości produktów żywnościowych spadła. Tak duży wzrost spożycia lodów może świadczyć o tym, że ich konsumpcja przestaje mieć charakter wyłącznie sezonowy – powiedział Paweł Wyrzykowski, ekspert w Departamencie Analiz Ekonomicznych, Sektorowych i Rynków Rolnych w Banku BGŻ BNP Paribas.

– Rosnący popyt na lody odzwierciedla także relatywny wzrost ich cen wobec pozostałych artykułów żywnościowych. W latach 2011-2015 przeciętne ceny lodów wzrosły o 12,1%, podczas gdy ceny żywności i napojów były wyższe o 9,2% – dodał Paweł Wyrzykowski.

Łączny poziom spożycia lodów w Polsce, w gospodarstwach domowych i punktach gastronomicznych, wynosi około 4 litry na mieszkańca i jest niższy niż w większości krajów Europy Zachodniej oraz w Skandynawii, gdzie warunki pogodowe są mniej sprzyjające do konsumpcji niż w Polsce.

Te dane pokazują, że polski rynek lodziarni będzie rósł. Potwierdzają to właściciele sieci franczyzowych, którzy nie narzekają na brak zainteresowanych otwarciem własnego punku handlowego pod wspólnych szyldem. Liczbę lodziarni w porównaniu do ubiegłego sezonu zwiększyły m.in., takie marki jak Lody Bonano, Lodolandia, Lody Marsjano i Lodostrefa.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram