Dobra oferta i fachowe doradztwo

Autor: Redakcja
Data dodania: 22 marca 2011
Kategoria:
aetka_-_wyesponowane_produkty

aetka_-_wyesponowane_produkty

Według sieci aetka, to może być trudny rok dla sklepów z elektroniką. W jaki sposób programy partnerskie mogą zwiększyć ich szanse na rynku?

Rynek GSM i szeroko rozumianych multimediów zmienia się bardzo szybko. Dziś prawie nikt nie kupuje produktów, które były popularne 2 lata temu. Klienci mają bardzo zróżnicowane potrzeby i zasoby portfela. Doskonale sprzedają się bardzo tanie telefony, ale nabywców znajdują też takie za 10 tysięcy złotych. Podobnie jest w branży IT.

- Ze względu na to zróżnicowanie trzeba mieć szerokie portfolio produktów. Najbardziej opłaca się, moim zdaniem, ukierunkowanie na bardzo różnych klientów. Warto też stale pogłębiać wiedzę i szkolić pracowników. Fachowe i przyjazne doradztwo to bardzo ważny element strategii sprzedażowej w mniejszych punktach detalicznych i coś, z czego mogą one uczynić przewagę nad dużymi marketami - mówi  Krzysztof Wielądek, właściciel sklepu TelefonyGSM.pl w Warszawie, a także partner sieci aetka od maja 2009 r.

aetka to ogólnopolska sieć sklepów telekomunikacyjnych tworzona przez firmę Komsa Polska, dystrybutora sprzętu z branży GSM, IT i multimediów. Jedną z korzyści przyłączenia się do sieci może być dla partnera możliwość wzbogacenia oferty o nowe produkty. Jak zapewniają przedstawiciele sieci, a także jej partnerzy, rozbudowanie asortymentu wpływa pozytywnie na poziom sprzedaży i przyciąga nowych klientów.

- Nie zawsze udaje nam się wdrożyć wszystkie inicjatywy, proponowane partnerom. Ale na szczęście w programie partnerskim aetka możemy wybrać dowolne punkty, nie musimy realizować wszystkiego. Bardzo ważne jest też dla nas to, że aetka pomaga w indywidualnych kwestiach. Ostatnio dzięki wsparciu sieci uruchomiliśmy nową usługę – serwis telefonów LG - opowiada Krzysztof Wielądek.

Jego firma TelefonyGSM.pl ma już ponad dziesięcioletni staż na rynku. Zaczynała jako internetowy sklep z biurem obsługi klienta, gdzie można było odebrać zamówiony produkt. Przyłączenie do ogólnopolskiej sieci aetka skłoniło właściciela do wprowadzenia istotnych zmian. - Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów, w listopadzie 2010 otworzyliśmy salon przy ulicy Grochowskiej w Warszawie. Wnętrze zostało urządzone przy wsparciu specjalistów aetka, sieć sfinansowała także leasing mebli. Wizualizacja sklepu jest moim zdaniem bardzo ważna, ponieważ odpowiednia prezentacja zapewnia lepszą sprzedaż - mówi Krzysztof Wielądek.

Przyznaje on, że w związku z otwarciem salonu lub zmianami w dotychczasowym wyglądzie sklepu trzeba przygotować się na wydatki. Jest to jednak opłacalna inwestycja, która może się zwrócić już po kilku miesiącach. - Na przyłączeniu do programu partnerskiego można bardzo skorzystać, ale trzeba mierzyć siły na zamiary i widzieć potencjał klientów na swoim terenie – podsumowuje.

Do programu partnerskiego aetka dołączyło już 187 sklepów, przy czym w pełnym brandzie funkcjonują 74 placówki. Firma ma w planach podwojenie tych liczb do końca roku 2011.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram