Dobra Firma: Biznes a media społecznościowe

Autor: Redakcja
Data dodania: 14 kwietnia 2011
Kategoria:

social_mediaSocial media jest obecnie na ustach wszystkich – od specjalistów do spraw marketingu w sieci w dużych korporacjach po małe lokalne przedsiębiorstwa. Czy faktycznie przynosi korzyści?

Prowadzenie marketingu poprzez media społecznościowe na przestrzeni kilku ostatnich lat znacząco zyskało na popularności. Tego typu działania prowadzą już praktycznie wszystkie duże firmy i najbardziej znane marki. Aby podążyć wyznaczoną przez nie drogą i zawalczyć o klientów przy wykorzystaniu social media, warto jednak zdawać sobie sprawę z kilku rzeczy.

Po pierwsze, tradycyjnie stosowane chwyty marketingowe, teksty i slogany w tym kanale dotarcia do klientów nie zdają egzaminu. Należy być świadomym tego, że w mediach społecznościowych nie ma miejsca na reklamę, perswazyjny język, chwyty marketingowe. To długotrwałe budowanie wzajemnych relacji opartych na zaufaniu i wzajemnej sympatii. Może odbywać się na bijącym obecnie rekordy popularności Facebooku. Aczkolwiek nie należy zapominać o pozostałych obliczach social media, jak blogi czy fora internetowe.

Skuteczna komunikacja wymaga taktu, umiejętności, a przede wszystkim – dużo czasu. Trzeba wiedzieć, jak zainteresować czytelnika, czasem odpowiedzieć na jego pytania po godzinach pracy. I bardzo ważna kwestia: trzeba potrafić konstruktywnie i umiejętnie zmagać się z negatywnymi opiniami i krytyką. Anonimowość w sieci sprawia, że niezadowoleni klienci czy byli pracownicy chętnie korzystają z forów internetowych, by zepsuć danej firmie opinię oraz zniechęcić do niej klientów. Monitorowanie tego typu informacji oraz odpowiednia reakcja może jednak spowodować, że cel ten nie zostanie osiągnięty.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram