Dlaczego pozycjonowanie jest bardzo istotne w przypadku biznesów online?

Data dodania: 26 lipca 2022
Team of young motivated successful people are on the business meeting

Pozycjonowanie stron internetowych jest niezwykle istotny dla właścicieli biznesów online. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania w Google ma ogromny wpływ na wzrost prawdopodobieństwa sprzedaży oferowanych produktów i usług.

Inwestycja w pozycjonowanie powinna być priorytetem dla każdego przedsiębiorcy, który chce odnieść sukces w internecie. W poniższym artykule tłumaczymy, dlaczego pozycjonowanie jest bardzo istotne w przypadku biznesów online.

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to określenie dla szerokiej kategorii działań, które mają na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania w Google i innych wyszukiwarkach.

Na pozycjonowanie składają się działania takie jak:

• link building, czyli zakup linków na różnych stronach prowadzących do naszej witryny - w przypadku, gdy wystarczająca liczba dobrej jakości linków odsyła do konkretnej strony, jej pozycja w wynikach wyszukiwania z pewnością wzrośnie,
• stworzenie responsywnej wersji strony, która będzie wyświetlała się prawidłowo zarówno na komputerach stacjonarnych, smartfonach i tabletach,
• inwestycja w certyfikat SSL - potwierdza on, że dana strona jest bezpieczna; strony, które go nie posiadają, mogą być klasyfikowane przez Google jako niebezpieczne, co prowadzi do drastycznego spadku liczby wejść,
• tworzenie wysokiej jakości treści obfitujących w słowa kluczowe,
• usprawnienie działania strony pod względem technicznym,
• zoptymalizowanie kodu HTML witryny aby był możliwie najlżejszy.

Organiczne wyniki wyszukiwania są lepiej postrzegane przez użytkowników

Zdecydowana większość użytkowników chętniej klika w linki w wyszukiwarkach na liście organicznych, czyli bezpłatnych wyników wyszukiwania aniżeli w linki płatne, czyli pochodzące z systemu Google Ads.

Jeśli zadbamy o odpowiednie spozycjonowanie witryny, zyskamy podwójnie: nie będziemy musieli płacić za eksponowanie naszej strony w wyszukiwarce, a jednocześnie będzie ona postrzegana przez użytkowników jako wiarygodna i godna zaufania.

Warto także wskazać, że według badania StatCounter we wrześniu 2019 roku z wyszukiwarki Google korzystało aż 98,38% internautów w Polsce. Wyszukiwarka ta stanowi dla Polaków główne źródło informacji, a ponadto zdecydowana większość osób sprawdza wyłącznie linki na pierwszej stronie wyników. Z tego względu tak istotne jest, by dbać o właściwe pozycjonowanie naszej witryny.

Z ofertą docieramy do osób, które są zainteresowane zakupem określonych produktów bądź usług

W przypadku, gdy dany sklep z obuwiem męskim zawiera sporo artykułów wypozycjonowanych na popularne słowa kluczowe, wówczas ma bardzo duże szanse na znalezienie się w TOP10 wyników wyszukiwania.

Dodatkowo, w takim przypadku przedsiębiorca dociera do osób, które są zainteresowane zakupem określonego towaru, a zatem prawdopodobieństwo, że zdecydują się na zrealizowanie transakcji, będzie bardzo wysokie.

Dzięki pozycjonowaniu buduje się świadomość marki

W sytuacji, gdy nasza strona pojawia się na wiele popularnych fraz kluczowych na szczycie, jesteśmy postrzegani przez klientów jako firma godna zaufania. W ten sposób tworzy się tzw. świadomość marki, czyli jej rozpoznawalność.

Klienci wówczas zyskują pewność, że kupując u nas określone produkty czy usługi będą mieli zagwarantowaną wysoką jakość - zarówno w zakresie obsługi klienta jest i oferowanego asortymentu. Często osoby pobieżnie przeglądające wyszukiwarkę mogą przypadkiem natknąć się na nazwę naszej firmy i zapamiętać, jaki rodzaj produktów oferuje. To z kolei z pewnością zaprocentuje w przyszłości.

Możliwości pozycjonowania lokalnego

Pozycjonowanie daje także szerokie możliwości w kontekście ekspansji na lokalnym rynku. Google po wpisaniu określonej frazy proponuje użytkownikom wyniki bazującej na lokalizacji GPS. Warto wiedzieć, że pozycjonowanie lokalne jest tańsze aniżeli pozycjonowanie globalne. W przypadku wybranych branż jest też zdecydowanie bardziej skuteczne.

Więcej informacji na temat korzyści płynących z pozycjonowania dla właścicieli biznesów online dostępnych jest na https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design