Dermika będzie otwierać dwa salony rocznie

Autor: Redakcja
Data dodania: 17 maja 2011
Kategoria:
dermika_salon__spa_logoObecnie w ramach sieci Dermika Salon & Spa funkcjonuje 17 gabinetów autoryzowanych. Firma chce otwierać kolejne we współpracy z niezależnymi przedsiębiorcami.

Dermika to jedna z najbardziej znanych w Polsce marek kosmetyków. Powstała w naszym kraju w 1994 roku, ale pod koniec ubiegłego roku zmieniła właściciela. Została przejęta przez szwedzki koncern kosmetyczno-farmaceutyczny Cederroth AB, który jest także właścicielem m.in. marki Soraya.

Dermika pozycjonowana jest jako marka ekskluzywna i prestiżowa i taki też charakter mają autoryzowane salony urody funkcjonujące pod szyldem Dermika Salon & Spa.  Wszystkie działają na podstawie umowy o współpracy między Dermiką a właścicielem placówki, choć same zasady współpracy noszą wiele cech systemu franczyzowego.

– Salon pod szyldem Dermika Salon & Spa może otworzyć zarówno inwestor, który był związany z branżą już wcześniej, jak i taki, który nie ma w tym obszarze żadnego doświadczenia. Właściciele działających już placówek reprezentują obie te grupy, mniej więcej w proporcjach pół na pół. Wiedza branżowa nie jest konieczna, gdyż my ją posiadamy i chętnie dzielimy się nią z osobami, które otwierają salony Dermiki – wyjaśnia Dorota Bednarczyk, która zajmuje się rozwojem sieci salonów autoryzowanych w firmie.

Do tej pory powstało 17 takich jednostek. W ciągu ostatniego roku przybyła tylko jedna. Ale jak zapowiada Anna Irzycka, PR manager Dermiki, w każdym przyszłym roku firma planuje otwierać dwa salony. Inwestycja w taką placówkę szacowana jest na poziomie ok. 400 tys. zł.

Dermika pobiera od partnerów jednorazową opłatę licenyjną, w ramach której przekazuje im m.in.  prawo do używania logo, ofertę zabiegów wraz z know-how ich wykonywania, szkolenia dla personelu, a także wyłączność na określonym obszarze. W sieci nie obowiązuje opłata bieżąca, co odróżnia ją od typowej franczyzy. – Niemniej salony Dermiki mają obowiązek wykonywania wszystkich zabiegów na twarz i ciało przy wykorzystaniu wyłącznie kosmetyków tej firmy. Ale jednocześnie firma nie ogranicza im możliwości uruchomienia innych usług i korzystania z kosmetyków firm niekonkurujących z Dermiką, np. do pielęgnacji włosów – dodaje Dorota Bednarczyk.

Dermika jest wciąż jednym z niewielu producentów kosmetyków, który zdecydował się na budowę jednolitej sieci salonów firmowych. Na podobne rozwiązanie zdecydowała się także Dr Irena Eris, z tą różnicą, że Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris działają na zasadzie umowy franczyzowej. Obecnie do sieci należą 23 placówki, w tym 4 własne. Bardziej popularnym rozwiązaniem w tej branży jest jednak tworzenie przez firmy kosmetyczne  sieci salonów polecanych, które pracują na kosmetykach danej marki, ale działają pod własnym szyldem, w oparciu o własne know-how. Dermika, oprócz oferty współpracy w ramach sieci placówek autoryzowanych Dermika Saoln & Spa, również nawiązuje tego typu relacje z gabinetami kosmetycznymi.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 12 sierpnia 2022
Bezrobocie w Polsce najniższe od 32 lat
Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram