Pieniądze zamierza pozyskać z nowej emisji akcji. Niewykluczone, że dzięki temu 200 klinik stomatologicznych, które spółka planowała przyłączyć do sieci w ciągu dwóch lat, znajdzie się w niej szybciej.
Obecnie do sieci należą dwie placówki – we Wrocławiu i Warszawie, przy czym klinika wrocławska została niedawno przekazana franczyzobiorcy. Ponadto Dent-a-Medical podpisał już 11 listów intencyjnych z gabinetami stomatologicznymi, które chcą przystąpić do sieci. Według przyjętych założeń, do końca pierwszej połowy tego roku w sieci tej powinno znaleźć się ok. 20 placówek, a do końca 2010 roku ok. 40 placówek.
- Założyliśmy sobie dość ambitny plan rozbudowy sieci, który przewiduje powstanie około 200 placówek w całym kraju w ciągu najbliższych dwóch lat. Niewykluczone, że w wyniku prowadzonych rozmów będziemy musieli skrócić czas realizacji tego zamierzenia. Docelowo odpowiednia wielkość sieci oraz przychodów pozwoli nam myśleć o przejściu na rynek regulowany – dodaje Mariusz Andrych. Poza rozbudową sieci na zasadach franczyzowych Dent-a-Medical bierze pod uwagę także współpracę partnerską z innymi podmiotami. Obecnie spółka prowadzi rozmowy z dużą siecią, z którą współpraca oznaczałaby, że w krótkim okresie czasu będzie w stanie zaoferować klientom sieć obejmującą ponad 100 placówek w całej Polsce.
Najpierw jednak notowana na NewConnect spółka przeprowadzi emisję akcji z prawem poboru. Planuje pozyskać z niej ok. 3 mln zł, które zostaną przeznaczone m.in. na zabezpieczenie finansowania programu budowy sieci franczyzowej. W ramach emisji zostanie wprowadzone do obrotu 39 mln 801 tys. 29 akcji serii D. Akcje nowej emisji zostaną zaoferowane z dyskontem w stosunku do ceny notowań akcji spółki na NewConnect. Dziesięć praw poboru będzie uprawniać do objęcia 1 nowej akcji serii D.
Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl