Delikatesy Centrum nie osiadły na laurach

Autor: Redakcja
Data dodania: 8 lutego 2010
Kategoria:

delikatesy_centrum_logoSieć, która w 2008 roku miała najwyższą średnią sprzedaż na metr kwadratowy wśród sklepów spożywczych w Polsce, w ubiegłym roku jeszcze poprawiła ten wynik – ustalił portal FranczyzawPolsce.pl.

W 2009 roku średnia roczna sprzedaż z metra kwadratowego w Delikatesach Centrum wyniosła  27,2 tys. zł wobec 26 tys. zł w roku poprzednim. Jednak nawet już ten wynik z roku 2008 pozwolił sieci uplasować się na pierwszej pozycji w badaniu przeprowadzonym przez GfK Polonia, mierzącym efektywność sprzedaży sklepów właśnie na podstawie wielkości obrotów w przeliczeniu metr kwadratowy powierzchni.

Sieć Delikatesy Centrum jest tworzona przez spółkę giełdową Eurocash, która zarządza również m.in. siecią sklepów abc oraz IGA. Do sieci Delikatesy Centrum wciąż dołączają nowe sklepy, w ubiegłym roku ich liczba zwiększyła się o ponad 80 do ok. 460. Niewykluczone, że w tym roku przyrost będzie jeszcze większy. Nowe sklepy w sieci mają jednak najczęściej nieco niższą średnią sprzedaż niż te, które działają po wspólną marką od kilku lat. Pedro Martinho, prezes Eurocah Franczyza przyznaje, że średnia roczna sprzedaż z metra kwadratowego dla sklepów działających w ramach sieci Delikatesy Centrum ponad dwa lata wyniosła w 2009 roku 28 tys. 995 zł, a więc była wyższa od średniej dla wszystkich sklepów o ok. 1,8 tys. zł.

- Eurocash to jedyna ogólnopolska firma hurtowa, która nie ma własnego detalu. My skupiamy się na dostarczaniu skutecznych rozwiązań dla naszych klientów, a nie na konkurowaniu z nimi. W przeciwieństwie do większości franczyzodawców na rynku FMCG, dla Eurocash franczyza jest głównym biznesem. Inwestujemy w ten biznes i posiadamy rozwiązania opracowane od lat i właściwą strategię na każdą fazę cyklu biznesowego – mówi portalowi FranczyzawPolsce.pl Pedro Martinho. Zauważa on, że na rynku FMCG pod pojęciem franczyza kryje się wiele rozwiązań, takich jak agencja, partnerstwo czy systemy lojalnościowe, które z franczyzą nie mają nic wspólnego.

- Tradycyjna franczyza na runku FMCG jest nieskuteczna i jedynie pozwala sklepom przetrwać, nigdy wygrać na rynku. Coraz więcej kupców dostrzega to, że jedyny model franczyzy, która ma szansę na zwycięstwo w dłuższej perspektywie, to model nowoczesnej franczyzy stosowany np. Delikatesach Centrum. Z tego powodu obserwujemy na rynku forsowanie zmian przez franczyzodawców tradycyjnej franczyzy w kierunku bardziej twardej. Samo zaostrzenienie warunków jednak nie wystarczy – mówi Pedro Martinho. Dodaje, że Eurocash w roku ubiegłym wprowadził zmiany w umowie franczyzowej, które dają  franczyzobiorcom większą gwarancję co do poziomu usług ze strony Eurocash oraz bycia konkurencyjnym na rynku.

Delikatesy Centrum to sieć funkcjonująca głównie w Polsce południowej i wschodniej. Sklep, który może do niej dołączyć, powinien posiadać minimum 100 mkw. powierzchni handlowej (nie licząc zaplecza) oraz parking. Delikatesy Centrum przewidziały także możliwość dołączenia do sieci osób, które nie mają jeszcze własnego sklepu. Mają dla nich ofertę szybkiej budowy pawilonu z lekkiej konstrukcji.

Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy
Data dodania: 5 sierpnia 2022
Żabka liczy już 8500 sklepów

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram